مقالات دیبادر

کرکره برقی

کرکره برقی

 کاربرد کرکره برقی بر کسی پوشیده نیست و امروز در اکثر ساختمان ها برای امنیت بیشتر، زیبایی و البته استفاده بهینه از فضا، از انواع کرکره برقی استفاده می‌شود. حتما شما هم در هنگام رفتن به فروشگاه‌های مختلف، بیمارستان ها و مراکز درمانی و یا سایر اماکن عمومی با انواعی از درب های ریموتی مواجه شده اید. درب های ریموتی که به کرکره برقی شهرت دارند، کاربردهای گسترده و مزیت های زیادی دارد که در این مقاله به کاربرد کرکره برقی و مزایای استفاده از آن میپردازیم. اگر قصد خرید کرکره برقی را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید، همچنین برای مشاوره رایگان انتخاب و خرید انواع درب اتوماتیک و کرکره برقی می‌توانید فرم زیر را پر کنید و یا با کارشناسان ما در مجموعه دیبادُر با شماره 09124473189 در تماس باشید.

مزایای نصب کرکره برقی

کرکره برقی که به آن کرکره رول آپ یا کرکره برقی رول آپ هم گفته میشود به عنوان یک درب اتوماتیک، از مزیت های زیادی برخوردار است. یکی از مزایای آن تامین امنیت درب ورودی ساختمان مورد نظر است. چراکه کرکره برقی به عنوان درب ضد سرقت شناخته میشود. مزیت دیگر کرکره برقی سهولت در استفاده است، به عبارت دیگر زمانی که کرکره برقی نصب می‎شود، شما با استفاده از یک دکمه روی ریموت، به راحتی در عرض یک دقیقه درب باز یا بسته میشود.

از دیگر مزایای این درب ریموتی میتوان به تنوع رنگ آن اشاره کرد، واقعیت این است که درب ریموتی در انواع کد رنگ قابل تولید است و این موضوع به فروشگاه یا ساختمان مورد نظر شما جلوه بصری فوق‌العاده‌ای می‌دهد. علاوه بر آن می توان تبلیغات را به اشکال مختلف بر روی این تیغه ها انجام داد. رنگ آمیزی برای انجام تبلیغات می تواند گزینه مناسبی باشد و زمانی که درب بسته است این تبلیغ کاملا به چشم آمده و فضای زیادی را در بر می گیرد.

کرکره برقی برای فضاهای مختلفی استفاده می شود از منازل و پارکینگ ساختمان‌های مسکونی گرفته تا بانک و طلا فروشی و صرافی‌ها برای امنیت بیشتر، از کرکره برقی استفاده می‌کنند. اما اینکه هر کسب و کاری برای چه منظوری از کرکره برقی استفاده میکند، به نوع کسب و کار مرتبط است، چراکه این کرکره برقی ضد سرقت نه تنها امنیت ساختمان مورد نظر شما را تامین میکند، بلکه به زیبایی آن می افزاید و از ساختمان در برابر آتش سوزی، باد و طوفان و سیل محافظت میکند.

کرکره برقی به طور کلی دو کاربرد اساسی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • تامین امنیت پارکینگ یا ورودی مورد نظر و جلوگیری از ورود افراد متفرقه و سرقت
  • حفاظت از محل مورد نظر در برابر تغییر شرایط جوی و آب و هوایی

کرکره اتوماتیک علاوه بر کیفیت؛ دارای طرح‌، اشکال، رنگ و ابعاد متنوعی در بازار است؛ که باعث هارمونی بین درب و نمای ساختمان می‌شود. به همین دلیل بسیار مورد توجه طراحان در نمای ساختمان است. برای انتخاب تیغه به جنس و ابعاد و وزن کلی تیغه با نیرو و توان موتور انتخابی بسیار دقت داشته باشید. درصورتی‌که انتخاب مناسبی بین تیغه و موتور ایجاد شود می‌توان تعادل را برقرار کرد. 

یکی از مهمترین مزایای کرکره برقی عمر مفید آن است. به طوریکه میتوان گفت این کرکره اصلا دچار خرابی و ایراد نمیشود. البته این موضوع به نحوه نگهداری و رعایت برخی نکات توسط کاربر نیز بستگی دارد. اما چنانچه کرکره برقی شما دچار مشکل شد و یا هنگام باز و بسته شدن، با صدای کرکره برقی مواجه شدید، میتوانید برای عیب یابی کرکره برقی خود با کارشناسان حرفه ای مجموعه دیبادُر در تماس باشید.

خرید انواع کرکره برقی

در مجموعه دیبادُر امکان فروش تیغه کرکره برقی عمده با بهترین کیفیت برای مشتریان عزیز فراهم شده است. برای اطلاع از قیمت و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشی

انواع تیغه کرکره برقی بر اساس روش تولید

تیغه‌های کرکره برقی به روش‌های مختلفی تولید میشوند که در ادامه این روش ها را برای شما توضیح میدهیم تا با انواع کرکره برقی بر اساس روش تولید آشنا شوید:

تیغه های تک جداره و دوجداره

 تیغه های کرکره برقی به صورت تک جداره و دو جداره تولید میشوند، منظور از تیغه تک جداره تیغه ای است که از یک لایه تشکیل شده و تیغه دوجداره تیغه ای است که از دو لایه تشکیل شده است. بدیهی است که تیغه دو جداره دارای استحکام بالاتری است و به همین تناسب قیمت بیشتری دارد. اما تیغه های تک جداره نیز مقاومت قابل قبولی دارند و جزو تیغه های مقرون به صرفه و اقتصادی به حساب می آیند.

تیغه های فوم دار

تیغه های کرکره برقی ممکن است پس از مدتی به دلیل برخورد با یکدیگر یا مواردی از این دست، دچار سر و صدا هنگام باز و بسته شدن کرکره شوند. برای جلوگیری از این حالت و نیز برای افزایش استحکام کرکره برقی پیشنهاد می‌شود از تیغه های فوم دار استفاده نمایید. تیغه هایی که در آن ها فوم به کار رفته است، در هنگام باز و بسته شدن، صدایی از خود تولید نمی‌کنند.

تیغههای قوس دار و تخت

 تیغه های کرکره برقی در دو نوع قوس دار و تخت تولید میشوند. برای کرکره هایی که ابعاد کوچکتری دارند و اصطلاحاً رول کوچکتری تشکیل میدهند، از تیغه های قوس دار استفاده میشود و برای کرکره هایی که ابعاد آنها بزرگتر است و اصطلاحاً رول بزرگتری دارند، از تیغه های تخت استفاده میشود.

تیغه نانو کامپوزیت

 تیغه های نانو کامپوزیت یا در اصطلاح تیغه های نانو، امنیت بسیار بالایی دارند به طوریکه با ضربات بسیار محکم هم دچار آسیب نمی‌شوند. استفاده از این تیغه ها به عنوان کرکره برقی مغازه در کسب و کارهای حساسی مانند طلافروشی و صرافی، یک گزینه کاملاً ایده آل است.

مشاوره رایگان

برای خرید کرکره برقی ابتدا لازم است انواع کرکره برقی را بشناسید و با ویژگی های هر تیغه آشنا باشید. برای مشاوره رایگان خرید کرکره برقی میتوانید با تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. 

انواع تیغه کرکره برقی از لحاظ جنس

تیغه‌ها را از نظر جنس نیز طبقه بندی می‌کنند و انواع مختلفی از آنها در جنس های متنوع وجود دارد. تیغه های گالوانیزه انواعی از تیغه های کرکره برقی می باشند که از ورق های گالوانیزه تولید شده و برای تولید آنها از فوم استفاده می گردد. همه تیغه هایی که گالوانیزه هستند به صورت فوم دار در بازار وجود دارند و از لحاظ استحکام برشی، خمشی یا فشاری نسبت به تیغه های آلومینیومی مقاومت بالاتری را دارا می باشند. فوم دار بودن این تیغه ها باعث می شود تا عایق بهتری در برابر صدا و حرارت بوده و به همین دلیل استقبال بالایی از این نوع از تیغه ها می گردد.

تیغه های فولادی نیز انواع دیگری از تیغه های کرکره برقی می باشند که به صورت تک جداره در بازار وجود دارند و ورقی که در آنها مورد استفاده  قرار گرفته است از ضخامت بسیار زیادی برخوردار می باشد. مقاومت این نوع از تیغه ها در برابر ضربه بسیار بالا بوده و کاملا ضد سرقت می باشند. اما ایرادی که در تیغه های کرکره برقی فولادی وجود دارد خاصیت صلبیت پایینی است که دارند و در برابر فشار باد در عرض های بالا نمی توانند مقاومت زیادی داشته باشند.

تیغه های رول گیتر نیز دارای ساختاری شبکه مانند بوده و از مقاطع میله فولادی تهیه می گردند. در فروشگاه هایی که تمایل دارند زمانی که درب بسته می باشد مقداری از ویترین قابل مشاهده باشد این نوع از تیغه ها گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

انواع کرکره برقی را بر اساس جنس تیغه ها به صورت زیر  تقسیم بندی نمود:

  • تیغه آلومینیومی یا همان تیغه آکسترود
  • تیغه فولادی یا همان تیغه ضد سرقت
  • تیغه پلی کربنات یا تیغه شفاف
  • تیغه رول گیتر یا همان کرکره شبکه ای 

کاربرد انواع تیغه کرکره برقی

اشاره کردیم که کرکره برقی تنوع بالایی در بازار دارد. هر یک از این مدل های کرکره برقی، کاربردهای مختلفی دارند. در ادامه کاربردهای انواع مختلف کرکره برقی را برای شما توضیح میدهیم:

کاربرد تیغه دوجداره آلومینیومی

تیغه‌های آلومینیومی کاربردهای گسترده ای دارند از این تیغه ها به عنوان کرکره برقی پارکینگ برای آپارتمان‌های مسکونی، ادارات و سازمان‌های دولتی و نیز کرکره برقی مغازه و فروشگاه و سوله و انبارهای صنعتی استفاده می‌شود. علاوه بر این از تیغه های آلومینیومی تک جداره، به دلیل وزن کمی که دارند و به راحتی باز و بسته میشوند، به عنوان کرکره برقی برای پنجره  و کرکره برقی ویلا برای پوشاندن روی استخر استفاده میشود. در واقع از کنار هم قرار گرفتن تیغه های آلومینیومی، کرکره برقی آلومینیومی به وجود می آید. 

کاربرد تیغه های فولادی

تیغه های فولادی نیز مانند تیغه های آلومینیومی کاربرد وسیعی دارند. این تیغه ها اکثراً در مواردی استفاده میشوند که نیاز است کرکره برقی حتماً ضد سرقت باشد. کاربرد دیگر این تیغه ها برای درب های عریض با ارتفاع زیاد است. استفاده از تیغه آلومینیومی به دلیل ضخامت بالای تیغه ها و ماهیت فولادی آنها، به هیچ عنوان با هیچ ابزاری قابل شکستن نیست. به همین دلیل به این نوع تیغه ها، کرکره برقی فولادی ضد سرقت نیز گفته میشود. 

کاربرد تیغه های رول گیتر

تیغه های رول گیتر به دلیل برخورداری از ماهیت شبکه ای، برای مکان هایی مناسب است که نیاز به عبور هوا دارند. کسب و کارهایی مانند گلخانه ها، انبارهای مواد غذایی و خوراکی، میتوانند از کرکره برقی رول گیتر استفاده نمایند. این نوع تیغه به دلیل امنیت بسیار بالایی که دارد به عنوان کرکره برقی ضد گلوله شناخته میشود و برای حفظ امنیت فضاهایی مانند بانک، طلافروشی و صرافی ها، یک گزینه ایده آل است. 

کاربرد تیغه های پلی کربنات

تیغه پلی کربنات به دلیل زیبایی و شفافیت قطعات پلی کربنات بیشتر برای مکان هایی که به لحاظ بصری، زیبایی و امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است استفاده میشود. از طرف دیگر به دلیل برخورداری از خاصیت ضد سرقت، ضد حریق و ضد گلوله بودن این تیغه، نصب کرکره پلی کربنات برای بانک و فروشگاه های تجاری رایج است. کرکره پلی کربنات به دلیل ظاهر زیبایی که دارد به عنوان کرکره برقی لوکس نیز در بازار شناخته میشود.

کاربردهای کرکره برقی

کرکره برقی کاربردهای مختلفی دارد از پارکینگ ساختمان های مسکونی گرفته تا پارکینگ سازمان و ادارات و پارکینگ مراکز خرید و طلافروشی و صرافی همگی برای امنیت بیشتر، از کرکره برقی استفاده میکنند.

بهترین تیغه کرکره برقی چه مشخصاتی دارد؟

شاید با خواندن مطالب بالا، این سوال برای شما به وجود آمده باشد که کرکره برقی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و یا اینکه چگونه میتوانم یک کرکره برقی خوب بخرم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بهترین تیغه کرکره برقی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • قابل شستشو باشد، دقت داشته باشید که لازم است هر چندوقت یکبار گرد و غبار و آلودگی های روی تیغه های کرکره برقی را پاک کنید و سالانه یک یا دو مرتبه کرکره برقی را بشویید.
  • ضد حریق باشد، از آنجایی که کرکره برقی برای کاربری های مختلف از جمله انبار و سوله های صنعتی نیز استفاده میشود و در این انبارها مواد مختلفی دپو میشود، لازم است کرکره برقی ضد حریق باشد تا از آتش سوزی احتمالی تا حد ممکن جلوگیری شود.
  • ضد سرقت باشد، کرکره برقی برای پارکینگ فضاهای مختلف استفاده میشود، قابلیت ضد سرقت بودن میتواند امنیت ورودی مکان مورد نظر را تامین نماید و از ورود افراد متفرقه به پارکینگ جلوگیری نماید.
  • در برابر شرایط جوی مقاوم باشد، لازم است کرکره برقی مقاومت بالایی در برابر بارش باران، برف، طوفان های شدید و مواردی از این دست داشته باشد تا در شرایط جوی مختلف، باز و بسته شدن آن دچار اختلال نشود.
  •  از جنس مرغوب و خالص باشد، خالص بودن تیغه های آلومینیومی و فولادی، تاثیر زیادی بر طول عمر کرکره برقی دارد. لازم است کرکره برقی را انتخاب نمایید که از فلز خاص ساخته شده و ضایعات یا مواد بازیافتی در آن نباشد.

اصلی ترین اجزاء کرکره برقی

همانطور که میدانید کرکره برقی به صورت عمودی باز و بسته میشود و به سمت بالا و پایین حرکت میکند و برای این کار به اجزا و قطعات مختلفی از جمله تیغه، موتور، شفت، اند کپ یا یاتاقان، صفحه پلیت، جاقفلی، رسیور یا مدار فرمان و ریل نیاز دارد. به عبارت دیگر میتوان گفت وجود هر یک از این اجزا برای کار کردن درب برقی الزامی بوده و خرابی هر یک می تواند عملکرد درب را با اختلال مواجه کند. در ادامه هریک از اجزاء کرکره برقی را به طور کامل معرفی میکنیم و نقش آن را در فرآیند باز و بسته شدن کرکره برای شما شرح می‌دهیم.

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی به سه نوع موتور توبلار، موتور ساید و موتور سنترال وجود دسته بندی می‌شود. هر یک از این انواع موتور، بسته به وزن درب، عرض درب و میزان تردد خودرو در ساختمان مورد نظر می تواند استفاده شود. در کرکره های کوچک برای اماکنی که درب آنها عرض زیادی ندارد، موتورهای توبلار استفاده میشود و موتور ساید را برای درب های پر تردد، سنگین و درب با عرض زیاد به کار میگیرند و در نهایت موتورهای سنترال برای درب هایی با وزن متوسط کاربرد دارند.

ریل کرکره برقی

ریل کرکره برقی اجزایی از درب است که باعث می شود تیغه های درب از آن عبور کرده و به راحتی به بالا و پایین حرکت نمایند. این تیغه ها به دور قطعه ای به نام شفت رول می شوند و به بالا می روند. صفحه پلیت کرکره برقی نیز برای نصب موتور درب بر روی قوطی نصب می گردد. مرکز کنترل درب نیز وظیفه دارد تا فرمان های مورد نظر را از قسمت های مختلف دریافت نموده و آن را به سایر بخش های مربوطه انتقال دهد.

تیغه کرکره برقی

بدنه کرکره برقی را کنار هم قرار دادن تیغه‌ها تشکیل می‌دهد، در واقع می‌توان گفت مهم ترین جزء کرکره برقی، تیغه است. تیغه کرکره برقی در جنس‌های مختلفی وجود دارد که بسته به نوع کاربری و متریال به کار رفته در ساخت آن، از ویژگی‌های مختلفی برخوردارند. به طور کلی تیغه کرکره برقی از اتلاف انرژی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند و نیز جلوه بصری زیبایی به ساختمان مورد نظر شما اضافه می‌کند. همچنین تیغه کرکره برقی فضای کمی را اشغال می‌کند و با توجه به این که در هنگام باز شدن درب، به بالا رول می شود، فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، از این رو در محیط های کوچک بسیار کاربردی می باشد. علاوه بر این استحکام و مقاومت تیغه ها بسیار بالا بوده و در برابر عوامل محیطی مختلف مقاومت زیادی را از خود نشان می‌دهند.

پرفروش ترین تیغه کرکره برقی

 کرکره برقی از لحاظ متریال به کار رفته در تولید تیغه، انواع مختلفی دارد. پر فروش ترین تیغه های کرکره برقی تیغه آلومینیوم یا آکسترود، تیغه فوم دار گالوانیزه، تیغه شفاف یا پلی کربنات، تیغه پانچ دار یا همان سوراخ‌دار، تیغه فوم دار و تیغه رول گیتر هستند.

قیمت کرکره برقی

قیمت کرکره برقی به عوامل مختلفی مانند وزن تیغه های کرکره برقی، برند تولید کننده کرکره برقی، ضخامت تیغه، موتور کرکره برقی، کیفیت یراق آلات و مواردی مانند این، بستگی دارد. برای برآورد و محاسبه قیمت کرکره برقی میتوانید با شماره 09124473189 تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مجموعه دیبادر، اقدام به خرید نمایید.

همچنین از آنجایی که در مجموعه دیبادر امکان فروش کرکره برقی به صورت عمده، تکی و همکاری وجود دارد، برای اطلاع از قیمت کرکره برقی عمده با ما در تماس باشید. کرکره برقی لیست قیمت مشخصی دارد که ممکن است بر اثر نوسانات قیمت آلومینیوم و یا نوسانات قیمت ارز، تغییر کند از این رو قبل از خرید کرکره برقی، قیمت جدید کرکره برقی را از مجموعه دیبادر جویا شوید.

انواع رنگ بندی کرکره برقی

اشاره کردیم که کرکره برقی تنوع رنگ بالایی دارد. رنگ سفید متداول ترین رنگ کرکره برقی، است. اما در مجموعه دیبادر امکان تولید رنگ مورد نظر مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن وجود دارد. چراکه برخی از مشتریان برای کاربری های خاص به دنبال کرکره برقی مشکی، کرکره برقی قهوه ای، کرکره برقی کرم رنگ، کرکره برقی طوسی و کرکره برقی طرح چوب هستند. برای سفارش کرکره برقی رنگی میتوانید کد رنگ مورد نظر خود را به مجموعه دیبادر اعلام نمایید و 24 ساعت بعد، کرکره برقی مورد نظر را با بهترین کیفیت تحویل بگیرید.

جمع بندی و نکات پایانی

در این محتوا درباره کرکره برقی، کاربردهای آن، مزایای استفاده از کرکره برقی و اجزاء آن صحبت کردیم. اشاره کردیم که کرکره برقی علاوه بر تامین امنیت درب ساختمان مورد نظر، زیبایی و جلوه بصری خاصی به ورودی اضافه می‌کند. همچنین درباره کاربرد انواع تیغه های کرکره برقی با شما صحبت کردیم. امیدواریم خواندن این مقاله اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار داده باشد. در صورتی که قصد خرید تیغه کرکره برقی را دارید، میتوانید ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم، برای اطلاع از قیمت روز کرکره برقی میتوانید با شماره تلفن 09124473189 تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *