مقالات دیبادر

علت صدای کرکره برقی

علت صدای کرکره برقی - روش های کاهش صدای کرکره برقی

سر و صدای  کرکره برقی در هنگام باز شدن، یکی از معضلاتی است که برخی از کسب و کارها با آن روبه رو میشوند. عوامل مختلفی میتوانند در ایجاد سر و صدای کرکره برقی دخیل باشند که در این مقاله به طور مفصل به آنها میپردازیم. البته لازم است قبل از هرچیز علت صدای کرکره برقی را شناسایی کنید تا بتوانید از یکی از روش های کاهش صدای کرکره برقی برای رفع صدای مزاحم آن استفاده نمایید. از جمله مهمترین علت سرو صدای کرکره برقی می‌توان به بی کیفیت بودن تیغه های کرکره برقی، اندازه نامناسب تیغه و یا موتور ناکارآمد بودن موتور کرکره برقی اشاره کرد که در این مقاله به طور مفصل به شرح آن خواهیم پرداخت. اگر شما هم با مشکل سر و صدای کرکره برقی خانه یا محل کارتان مواجه هستید میتوانید برای استفاده از خدمات تعمیر انواع کرکره برقی فرم زیر را پر کنید و یا همین حالا با شماره 09122806718 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

علت صدای کرکره برقی

همانطور که احتمالاً شما هم دیده اید، کرکره برقی در بسیاری از مکان ها مانند بیمارستان‌ها، منازل مسکونی، پارکینگ ها و مجتمع های تجاری به کار میروند. اما به مرور زمان عوامل مختلفی باعث میشود که صداهایی آزار دهنده ای در هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی به گوش برسد، اما دلیل این صدا چیست؟

در بسیاری از موارد این صداها به دلیل وجود یک اشکال کوچک در تیغه ها و یا موتور است که با یک بررسی ساده میتوانید مشکل را حل کنید. نکته ای که باید بدانید این است که زمانی که بین دو یا چند قطعه از قطعات کرکره برقی اصطکاک ایجاد شود، کرکره برقی به سر و صدا می افتد. ممکن است این صدای از جانب تیغه باشد و علت صدای کرکره برقی آن باشد و یا از جانب موتور کرکره برقی و یا ریل آن، در چنین شرایطی یکی از صداهای زیر به گوش میرسد:

  • صدای تلق تولوق تیغه ها در حین باز و بسته شدن کرکره برقی
  • کُند کار کردن کرکره و درگیر شدن تیغه ها با ریل آلومینیومی درب
  • شنیدن صدای نابهنجار از موتور کرکره برقی در هنگام باز شدن درب

اما هریک از این صداها نشانه چیست؟ در ادامه توضیح میدهیم که شنیدن این صداها میتواند نشانه اختلال در کدام بخش از کرکره برقی باشد.

تلق تولوق کردن تیغه ها در حین باز و بسته شدن کرکره 

اگر هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی صدایی شبیه تلق تولوق کردن به گوش شما رسید، شک نکنید که مشکل از  تیغه های کرکره برقی است و یکی از موارد زیر اتفاق افتاده:

تراز نبودن تیغه ها با یکدیگر

زمانی که تیغه با هم تراز نباشند، صدایی شبیه تلق تولوق هنگام باز و بسته شدن به گوش میرسد. به این وضعیت علت صدای تیغه کرکره برقی هم گفته می‌شود. این موضوع میتواند به دلیل نصب غیر حرفه ای کرکره اتفاق افتاده باشد و یا به دلیل پایین بودن کیفیت یراق آلات و ریل، تیغه ها پس از گذشت مدتی، از تراز خود خارج شده اند. به طور کلی تراز نبودن تیغه ها میتواند منجر به شنیدن چنین صدایی در هنگام کار کردن کرکره شود. فرقی ندارد که شما کرکره آلومینیومی خریداری کرده اید یا کرکره فولادی، کرکره پلی کربنات و یا کرکره رول گیتر، در هر صورت اگر تیغه های کرکره از حالت تراز خارج شوند، منجر به ایجاد سر و صدا هنگام باز و بسته شدن میشود. 

بی کیفیت بودن متریال استفاده شده برای ساخت قطعات کرکره برقی  

عامل دیگری که میتواند زمینه ساز شنیدن صدای گوش خراش از کرکره برقی باشد، بی کیفیت بودن متریال به کار رفته در ساخت تیغه های کرکره برقی است. البته از آنجاییکه کرکره برقی از قطعات ریز و درشت مختلفی تشکیل میشود، کیفیت همه قطعات در درست و بی صدا کار کردن کرکره برقی دخیل است. پس اگر صدای نابهنجاری شبیه تلق تولوق شندید، میتوانید به نامناسب بودن کیفیت تیغه و یراق آلات کرکره برقی شک کنید.

وجود گرد و خاک  در تیغه و قطعات کرکره برقی

مدتی پس از نصب کرکره برقی، ممکن است گرد و خاک و غبار به داخل قطعات آن نفوذ کند، این موضوع زمانی خودش را نشان میدهد که شما در یکی از مناطق جنوبی کشور زندگی کنید و میزان غبار موجود در هوا بیشتر باشد. در واقع قابل شستشو بودن تیغه های کرکره برقی به همین دلیل است. در صورتی که کرکره برقی خود را تمیز نکنید، ممکن است خاک روی تیغه ها به داخل موتور و سایر قطعات نفوذ کند و زمینه ساز سر و صدای کرکره برقی شود. بنابراین لازم است هرچند روز یکبار کرکره برقی خانه یا محل کار خود را تمیز نمایید.

کُند کار کردن کرکره و درگیر شدن آن با ریل آلومینیومی 

یکی از مهمترین دلایل ایجاد صدا در کرکره برقی، برخورد تیغه های کرکره با ریل آهنی یا آلومنیومی است. البته برای اینکه مطمئن شوید چنین اتفاقی افتاده است، باید به صدایی که در هنگام باز و بسته شدن از کرکره بیرون می آید توجه نمایید. اگر حرکت تیغه ها به صورت بریده بریده و منقطع باشد، بدون تردید تیغه ها به درستی تراز نشده اند و از برخورد تیغه ها با ریل آهنی یا آلومینیومی، صدا تولید می‌شود. حالت دیگری که ممکن است به وجود بیاید این است که تراز نبودن تیغه ها منجر به کُند شدن روند باز و بسته شدن یا بالا و پایین رفتن تیغه های کرکره شود.

صدای موتور کرکره برقی هنگام باز و بسته شدن کرکره 

یکی از دلایلی که میتواند منجر به صدای گوش خراش از کرکره برقی در هنگام باز و بسته شدن، شود، اختلال در کارکرد موتور کرکره برقی است. به عبارت دیگر زمانی که یکی از قطعات موتور دچار مشکل فنی باشد و یا موتور از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، باز و بسته شدن کرکره با صدا همراه خواهد بود. در این شرایط باید به دنبال علت صدای موتور کرکره برقی باشید. 

روش کاهش صدای کرکره برقی

اگر صدای کرکره برقی به دلیل گرد و غبار روی تیغه ها باشد، با شستشوی کرکره برقی میتوان صدای آن را کاهش داد. اما در صورتی که مشکل از موتور کرکره برقی باشد، باید موتور را تعمیر یا تعویض نمایید.

روش‌های کاهش صدای کرکره برقی

تا اینجای کار درباره علت صدای زیاد کرکره برقی صحبت کردیم. گفتیم که به چه دلایلی ممکن است باز و بسته شدن کرکره برقی با صدا همراه باشد و یا به طور آهسته تر از حالت معمول کار کند. اما شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه میتوان مشکل را حل کرده و با چه روشی میتوان صدای کرکره برقی را کاهش داد؟ در پاسخ به این سوال راهکارهای زیر را پیشنهاد میدهیم:

شست و شوی تیغه های کرکره برقی و اتصالات و غضروف ها با جریان آب پرفشار؛ البته لازم است در هنگام شستشوی تیغه های کرکره برقی مواظب باشید آب وارد موتور نشود.

خرید شفت با ضخامت بالا؛ هنگام خرید کرکره برقی، شفت یا همان لوله ای که موتور درون آن قرار میگیرد را با ضخامت بالا انتخاب کنید تا تیغه ها با فاصله مناسب به طور تراز در کنار هم قرار بگیرند.

خرید غضروف کرکره برقی؛ در هنگام خرید کرکره برقی، غضروف نیز خریداری کنید، وجود غضروف در بین تیغه ها باعث روان کار کردن کرکره میشود و از ایجاد سر و صدا جلوگیری میکند.

تعویض تیغه کرکره برقی یا موتور به دلیل مرغوب نبودن آن

چنانچه به دلیل شنیدن صدای بریده بریده در هنگام باز و بسته شدن درب، متوجه تراز نبودن تیغه های کرکره و برخورد آنها با یکدیگر شدید، حتما برای تعمیر کرکره برقی با مجموعه دیبادُر تماس بگیرید. لازم است یک تکنسین حرفه ای تیغه های کرکره را بررسی و تراز نماید.

همچنین در صورتی که یک صدای خفگی در تمام مدت بالا و پایین رفتن کرکره برقی به گوش شما می رسد، مشکل از گیربکس کرکره برقی شما می باشد و حتماً باید برای رفع آن اقدام نمایید چراکه در صورت ادامه این مشکل ممکن است به موتور کرکره برقی فشار وارد شود و در اثر فشار بسوزد!

خبر خوب اینکه در مجموعه دیبادُر گروهی از نصابان و تعمیرکاران حرفه ای حضور دارند تا در صورت بروز مشکل، در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل به وجود آمده برای کرکره برقی شما را رفع نمایند. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان شرکت دیبادُر برای کاهش صدای کرکره برقی میتوانید با شماره 09124473189 تماس بگیرید.

تعمیر انواع کرکره برقی

مجموعه دیبادُر به پشتوانه سال ها حضور موفق در حوزه فروش، پشتیبانی، نصب و تعمیر انواع کرکره برقی توانسته است رضایت مشتریان بسیاری را جلب نماید. برای تعمیر انواع کرکره برقی با ما در تماس باشید.

  مزایای استفاده از خدمات تعمیر کرکره برقی در مجموعه دیبادر

به یاد داشته باشید که در صورت شنیدن صدای ناهنجار هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی، لازم است برای کاهش صدای کرکره برقی به سرعت اقدام کنید. چراکه وجود این صدا نشان دهنده وجود یک مشکل در کرکره است که باید هرچه سریعتر برطرف شود. گام اول این است که بدانید علت صدای کرکره برقی چیست؟

مجموعه دیبادُر به پشتوانه سال ها حضور موفق در حوزه فروش، پشتیبانی، نصب و تعمیر انواع کرکره برقی توانسته‌ایم رضایت مشتریان بسیاری را جلب نماییم. مشتریان ما دلیل انتخاب دیبادُر را موارد زیر دانشته اند:

  • ارائه مشاوره رایگان و پیشنهاد بهترین راهکار با توجه به نیاز مشتری
  • برخورداری از تیم تخصصی مجرب و متعهد در نصب و تعمیرات کرکره برقی، لوازم جانبی و یراق آلات
  • ضمانت اصل بودن تیغه ها و یراق آلات
  • سال ها تجربه موفق در زمینه تعمیر انواع تیغه، موتور ویراق آلات کرکره های برقی

شرکت دیبادُر با تجربه درخشان در زمینه فروش انواع کرکره تمام تلاش خود را در راستای کسب رضایت مشتری از خرید کرکره و خدمات نصب آن انجام می دهد. برای مشاوره و خرید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از اطلاعات  مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *