مقالات دیبادر

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی

یکی از مهمترین اجزاء کرکره برقی، موتور کرکره برقی است که باعث حرکت و بالا و پایین رفتن تیغه ها و باز و بسته شدن کرکره برقی میشود. در بازار انواع موتور کرکره برقی توسط برندهای معتبر با قدرت و کاربری متنوع تولید شده است. این تنوع در درجه اول به نوع کاربری کرکره برقی مرتبط است، چرا که موتوری که قرار است کرکره برقی در ابعاد یک پنجره را باز و بسته کند، با موتوری که قرار است درب پارکینگ یک انبار صنعتی را بالا و پایین ببرد، متفاوت است. البته فراموش نکنید که همین تفاوت و تنوع، بر قیمت کرکره برقی نیز مؤثر است. به طور کلی دو نوع موتور کرکره برقی وجود دارد، موتور کرکره برقی یو پی اس دار و موتور کرکره برقی بدون یو پی اس. مدل یو پی اس دارد؛ میتواند انرژی مورد نیاز برای باز و بسته کردن درب در هنگام قطعی برق را در خود ذخیره نماید.  

در این مقاله به معرفی سه نوع پر فروش موتور کرکره برقی یعنی موتور ساید، موتور توبلار و موتور سانترال کرکره برقی می‌پردازیم. به یاد داشته باشید که موتور کرکره برقی ولتاژ های مختلفی دارد که بر اساس نیاز خود میتوانید از موتور با ولتاژهای مختلف خریداری نمایید. اگر قصد خرید موتور کرکره برقی را دارید، توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین اگر برای خرید موتور کرکره برقی توبولار یا خرید موتور کرکره برقی ساید نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید و با شماره تلفن 09124473189 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. کارشناسان ما در تلاشند تا با توجه به نیاز شما و بودجه ای که در نظر گرفته اید، بهترین گزینه را به شما معرفی کنند. 

انواع موتور کرکره برقی

موتورهای کرکره برقی به سه دسته موتور ساید، موتور توبولار و موتور سانترال تقسیم میشوند که از این بین دو مدل پر طرفدار، موتور ساید و موتور توبولار هستند.

موتور کرکره برقی توبولار  

یکی از انواع موتور کرکره برقی، موتور کرکره برقی توبلار یا همان موتور کرکره برقی توبولار است که معمولاً برای درب های کوچک و یا پنجره و بالکن استفاده میشود. از این رو به آن موتور کرکره برقی پنجره هم گفته می‌شود. موتور توبلار قدرت نسبتاً کمی دارد و اگر وزن تیغه های کرکره شما سنگین باشد و یا تردد از درب پارکینگ در طول شبانه روز زیاد باشد، خرید موتور توبلار، توصیه نمیشود. به طور کلی موتور توبولار کرکره برقی برای کرکره هایی که وزن کمی در حدود 140 کیلوگرم دارند، مناسب است. موتور توبلار با قدرت ۳۰ نیوتن بر مترمربع  الی ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ ، ۱۲۰ تا ۱۴۰ نیوتن بر مترمربع تولید می‌شود. 

موتور توبلار علاوه بر این، نوع صنعتی نیز دارد که با قدرت های ۲۳۰ نیوتن و ۳۰۰ نیوتن بر مترمربع  ساخته‌شده و  می‌توانند برای کرکره هایی با وزن  ۵۰۰کیلوگرم نیز استفاده شوند. توجه داشته باشید که هر نیوتن معادل 1.8 کیلوگرم می‌باشد، یعنی موتور توبلاری با قدرت ۱۰۰ نیوتن می‌تواند کرکره ای با وزن ۱۸۰ کیلوگرم را بالا بکشد. 

مزیت موتور توبلار که به آن موتور کرکره برقی لوله ای هم گفته میشود، این است که کاملاً داخل لوله شفت یا لوله تیوب قرار میگیرد و ظاهر زیبایی دارد. به همین دلیل خود موتور نیز باریک و شبیه یک میله است. قیمت موتور توبلار کرکره برقی، در مقایسه با موتور ساید و موتور سانترال، کمی ارزان تر است و همانطور که اشاره کردیم برای ساختمان های کم تردد گزینه مناسبی به حساب می آید. فراموش نکنید که در هنگام خرید موتور توبلار کرکره برقی باید یک آچار فابریک به نام آچار خلاص کن، به شما داده شود تا در هنگام قطعی برق، بتوانید به راحتی کرکره را باز شود. موتور کرکره برقی توبولار قیمت های مختلفی دارد، برای اطلاع از قیمت موتور کرکره برقی توبولار میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09124473189 تماس بگیرید. 

مزایای خرید موتور توبلار کرکره برقی 

موتور توبلار کرکره برقی مزایایی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم: 

  • اشغال فضای کم؛ همانطور که اشاره کردیم موتور توبلار درون لوله شفت قرار میگیرد، از این بابت فضای بسیار کمی را اشغال میکند. به همین دلیل خرید موتور توبلار برای مکان هایی که با کمبود جا مواجه هستند، گزینه مناسبی است. 
  • قیمت موتور توبلار؛ گفتیم که قیمت موتور توبلار در مقایسه با سایر موتورهای کرکره برقی مناسب تر است. البته توجه داشته باشید که موتور توبلار برای تیغه های سنگین وزن و دهنه های عریض و تردد بالا در طول شبانه روز مناسب نیست. 
  • سرعت باز و بسته شدن؛ کرکره های مجهز به موتور توبلار قابل تنظیم است تا در مدت زمان کوتاه تری درب را باز و بسته نماید. 

نحوه عملکرد موتور کرکره برقی در هنگام قطع شدن برق 

چنانچه برقی قطع شود، برای باز و بسته کردن کرکره برقی باید آچار خلاص کن استفاده کنید. به این صورت که باید دستگیره خلاص کن را بگیرید و آن را داخل سایبان قرار داده و آچار خلاص کن را داخل آن بچرخوانید تا کرکره به صورت دستی بالا و پایین برود. دقت کنید که این آچار در هنگام خرید موتور کرکره برقی، درون جعبه موتور قرار داده شده باشد. اما در صورتی که آچار خلاص کن ندارید میتوانید از آچار جک ماشین نیز استفاده کنید. 

به یاد داشته باشید که موتورهای توبولار در انواع upsدار و بدون ups تولید می‌شوند، که اگر موتور نوع upsدار را خریداری کرده باشید، در زمان قطع برق کرکره برقی به صورت عادی به کار خود ادامه خواهد داد. 

موتور ساید کرکره برقی 

موتور ساید کرکره برقی یکی دیگر از انواع موتورهای کرکره برقی است که به دلیل قدرت بالا و توانایی باز و بسته کردن انواع درب ریموتی برقی، محبوبیت زیادی در بازار دارد. جالب است بدانید موتور ساید توانایی بالا بردن کرکره برقی تا 1 تن را نیز دارد! از طرف دیگر موتور ساید برای درب های پر تردد مناسب است و به راحتی میتواند به دفعات زیاد در روز باز و بسته شود و از این بابت محدودیتی ندارد. به همین دلیل از این موتور ها برای سوله‌ها، کارخانجات، برج‌های پر رفت و آمد، پارکینگ پاساژها و مکان‌های عمومی استفاده می‌شود. از این رو به آن موتور کرکره برقی پارکینگ هم گفته میشود. موتور ساید کرکره برقی خارج از لوله شفت و در یک طرف درب نصب میشود و شکل آن متفاوت از موتور توبولار است. 

مهمترین ویژگی موتور ساید کرکره برقی این است که در صورتی بروز نقص فنی، سیستم پاراشوت آن ها فعال شده و از سقوط کرکره جلوگیری میکند. به همین دلیل امنیت بالایی دارند و احتمال سقوط آن ها صفر است. از دیگر ویژگی های این موتور این است که در صو.رت قطع برق میتوان از قابلیت ups انها استفاده کرد و به صورت دستی آن را بالا و پایین برد. 

قدرت موتور ساید کرکره برقی ۱۵۰، ۳۰۰ ، ۵۰۰ ، ۶۰۰ و ۸۰۰ کیلوگرم میباشد ولی اکثرا از قدرت ۶۰۰ کیلوگرم آن ها استفاده میشود. موتور ساید در انواع ups دار و بدون ups در بازار موجودند که مدل های DC آن دارای ups بوده و در زمان قطع برق نیز قابلیت باز و بسته کرن درب را دارند. 

مزایا موتور ساید کرکره برقی 

  • موتور ساید همانطور که اشاره کردیم، یکی از موتورهای پر قدرت در بازار است که نصب آن مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. 
  • انواع موتور ساید موجود در بازار دارای زنجیر خلاص هستند و در زمان قطعی برق به کار خود ادامه میدهند. 
  • موتور ساید یکی از بهترین موتورهای موجود در بازار است که توانایی باز و بسته کردن تیغه های سنگین کرکره، مثل کرکره برقی فولادی یا کرکره برقی رول گیتر را دارد. 
  • موتور ساید کرکره برقی کاملاً بدون صدا کار میکند و بالا و پایین میرود. 
  • از موتور ساید میتواند برای فضاهای پر رفت و آمد استفاده کرد چرا که محدودیت باز و بسته شدن در طول روز را ندارد. 
  • عمر مفید موتور ساید کرکره برقی بالاست و با خرید یک موتور ساید با کیفیت، سال ها بدون نیاز به تعمیر و تنها با روغن کاری موتور کرکره برقی، از کرکره برقی خریداری شده استفاده کنید. 

عملکرد موتور ساید کرکره برقی در قطع برق 

در بخش مزایای موتور کرکره برقی ساید اشاره کردیم که این موتور دارای زنجیر خلاص دستی است که در موقع قطع برق میتواند به کار خود ادامه دهد. پس از نصب موتور ساید، بر روی موتور یک کاور قرار داده میشود که هم به لحاظ ایمنی، موتور محافظت شود و هم زیبایی ظاهری آن حفظ شود. در زمان قطع برق کافیست کاور موتو را بردارید، زنجیرهایی را مشاهده میکنید که به صورت رفت و برگشتی میباشند. با چرخاندن این زنجیر ها میتوانید کرکره برقی را به سمت بالا و پایین ببرید. دقت داشته باشید که ر زمان بالا و پایین کشیدن زنجیر ها فشار زیادی به آن وارد نکنید زیرا امکان شکستن اهرم کلاچ وجود دارد. 

موتور سانترال کرکره برقی 

از موتور سانترال کرکره برقی بیشتر برای نصب کرکره های قدیمی استفاده میشد، اما هنوز هم موتور سانترال کارایی خود را دارد. این نوع موتور توانایی تحمل وزن 180 تا 280 کیلوگرم را دارد و اغلب برای خانه های مسکونی و مغازه ها مورد استفاده قرار میگیرند. 

موتور سانترال برای مکان هایی که حداکثر 30 تردد در روز داشته باشد مناسب است، پس بهتر است برای مکان های عمومی و پر رفت و آمد یا ساختمان های مسکونی پُر واحد استفاده نشود. نصب موتور هاس سنترال بسیار راحت بوده و با نصب آن به خوبی میتوانید کرکره های قدیمی را به کرکره اتوماتیک جدیدتر تبدیل کنید. بیشترین استفاده از موتور سنترال برای تبدیل کرکره های لانه زنبوری قدیمی به کرکره اتومات یا همان کرکره برقی های جدید و امروزی است. 

مزایا موتور سانترال کرکره برقی 

نصب موتور سانترال نیز مزایایی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم: 

یک موتور با سرعت عمل بالا که کاملاً سریع و روان کار میکند و کرکره را به سمت بالا و پایین هدایت میکند. 

نصب ساده و راحت موتور سانترال یک مزیت برای این موتور محسوب میشود. 

به راحتی با استفاده از موتور سانترال میتوان کرکره های قدیمی لانه زنبوری را به کرکره برقی مدرن و امروزی تبدیل نمود. 

در زمان قطع برق میتوان از خلاص کن این موتور استفاده کرد و کرکره را بالا و پایین برد. 

قیمت موتور کرکره برقی 

موتور کرکره برقی قیمت های مختلفی در بازار دارد. شاید برایتان سوال باشد که قیمت موتور کرکره برقی چگونه و بر چه اساسی مشخص میشود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم قیمت موتور کرکره برقی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. باید توجه داشته باشید که هر کدام از موتورهای کرکره برقی ساید و توبولار با توجه به کارایی، قدرت، برند تولید کننده موتور عواملی از این دست، قیمت های متفاوتی دارند. آنچه در تعیین قیمت موتور کرکره برقی، تاثیر گذار است، علاوه بر مواردی که گفته شد، امکانات به کار رفته در آن مانند امکان استفاده از برق اضطراری ups در هنگام قطعی برق نیز میباشد. 

برای خرید موتور کرکره برقی با بهترین قیمت، بهتر است موتور مورد نظر خود را از نمایندگی های مجا برندهای تولید کننده خریداری کنید. در این صورت هم از اصل بودن کالا اطمینان دارید و هم به دلیل حذف واسطه ها، هزینه مناسب تری پرداخت میکنید. 

برای خرید انواع برند موتور کرکره برقی ساید، موتور کرکره برقی توبلار و موتور کرکره برقی سانترال با کارشناسان مجموعه دیبادر با شماره 09124473189 در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. 

بهترین موتور کرکره برقی 

شاید برایتان سوال باشد که با وجود تنوع بسیار بالای موتور کرکره برقی در بازار و برندهای مختلف، بهترین موتور کرکره برقی چیست و کدام موتور برای من مناسب تر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم موتوری بهترین موتور کرکره برقی محسوب میشود که بیشترین کارایی را برای شما داشته باشد. به عبارت دیگر صرف از برند تولید کننده یا قیمت، موتور کرکره برقی باید بتواند نیازهای شما را مرتفع کند. گران بودن یک موتور، لزوماً نشان دهنده مطلوب بودن آن نیست. 

پس بهتر است در ابتدا نیازمندی ها و انتظارات خود را از موتور کرکره برقی بدانید. از این رو اگر فضای مورد نظر شما یک پنجره کوچک و یا یک درب با ابعاد کوچک است و یا تردد کمی دارد، خرید موتور توبلار کرکره برقی به شما پیشنهاد میشود. به طور کلی می‌توان گفت استفاده از موتور توبولار کرکره برقی برای مکان هایی که ابعاد کمی داشته و نیاز به جابجایی در ارتفاع زیاد ندارد بسیار رایج می باشد. 

اما اگر برای یک درب با عرض و ارتفاع زیاد یک کرکره برقی سنگین انتخاب کرده اید، باید حتماً موتور ساید کرکره برقی را تهیه نماید. به عبارت دیگر استفاده از موتور ساید کرکره برقی برای مکان های پر رفت و آمد و جابجایی کرکره برقی تا ارتفاع زیاد گزینه مناسبی است. موتور سانترال نیز برای تعویض موتور کرکره های قدیمی و یا تبدیل کرکره های قدیمی لانه زنبوری به کرکره جدید، کارایی دارد. 

به عنوان یک اصل در نظر داشته باشید که برای خرید موتور کرکره برقی به برند تولید کننده آن و سپس قدرت موتور و توانایی آن توجه کنید. به طور کلی برند های معتبر تولید کننده موتور کرکره برقی در بازار زیاد هستند ولی اگر بخواهیم لیستی از پر فروش ترین برندهای بازار در اختیار شما قرار دهیم، باید به موتور کرکره برقی بارزانته، موتور کرکره برقی سیگما، مارانتک آلمان ، BTF ایتالیا، موتور کرکره برقی اسمارت ، موتور کرکره برقی اورال، موتور کرکره برقی بتا، موتور کرکره برقی سیماران ، موتور کرکره برقی هیوت و موتور کرکره برقی توربو اشاره کنیم. 

همانطور که اشاره کردیم، موتور کرکره برقی یکی از قطعات بسیار مهم و اساسی در سیستم درب کرکره ای اتوماتیک است. از این رو پیشنهاد میشود موتور مورد نظر خود را از یک فروشگاه معتبر و یا نمایندگی فروش موتور تهیه نمایید. چرا که در این صورت از اصالت کالا اطمینان دارید. مجموعه دیبادُر به عنوان فروشگاه برتر فروش انواع کرکره برقی و موتور کرکره برقی به شما اطمینان می‌د‎هد، کلیه موتور های موجود در این مجموعه همگی از برندهای معتبر هستند و دارای ضمانت نامه می‌باشند. 

معروف ترین برندهای موتور کرکره برقی 

برای خرید بهترین موتو کرکره برقی،  لازم است در ابتدا معروف ترین برندهای کرکره برقی در بازار را بشناسید. در ادامه معروف ترین و پر فروش ترین مدل های موتور کرکره برقی توبلار را بشما معرفی میکنیم. 

موتور تیوبلار SDC 

شرکت SDC یکی از تولیدکنندگان معروف موتور توبلار کرکره برقی با همین نام میباشد. موتور توبلار SDC یک موتور با کیفیت با سیم پیچ مسی است که در دو نوع موتور توبلار معمولی و موتور توبلار صنعتی تولید مشود. این موتور گشتاوری با بازه 30 NM الی 140 NM دارد که کاربران میتوانند بسته به نیاز خود خریداری نمایند. این نوع موتور توبلار معمولاً برای کرکره برقی با ابعاد کوچک و کم تردد مناسب هستند. 

موتور کرکره برقی بارزانته توبولار 

موتور کرکره برقی بارزانته مدل توبلار، یکی از مدل های موتور استوانه ای است که کلیه قطعات آن درون همین استوانه قرار می‌گیرد. این موتورها برای درب های کم تردد با عرض کم و کرکره سبک مناسب هستند. به عنوان مثال کرکره برقی پنجره یا کرکره برقی روی استخر یکی از گزینه های مناسب برای موتور توبلار است. برند بارزانته یکی از برندهای مطرح و معتبر ایتالیایی تولید کننده موتور کرکره برقی است که به موتور کرکره برقی هم معروف می باشد. برای اطلاع از قیمت قیمت موتور کرکره برقی ایتالیایی میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09124473189 تماس بگیرید.  

البته وجود میکروسوئیچ ها در موتور توبلار باعث میشود که در صورت استفاده بیش از اندازه و بالا رفتن دمای دستگاه، به صورت خودکار خاموش شود. این کار از آسیب رسیدن به موتور جلوگیری میکند و استهلاک آن را به شدت کاهش میدهد. حداکثر وزنی که موتور توبلار قادر به تحمل آن میباشد 150 کیلوگرم است البته موتور توبلارهای صنعتی قادر به حمل وزنی در حدود 400 کیلوگرم هم هستند. 

موتور تیوبلار اتومات 

موتور توبلار کرکره برقی مدل اتوماتیک، یکی از موتورهای تولید شده توسط کشور چین و البته تحت نظارت کشور استرالیا است که گارانتی 2 ساله دارد و به دلیل کیفیت قطعات و کارایی موتور، یکی از پرفروش ترین مدل های موتور توبلار در بازار به شمار می آید. موتور اتومات در توان های 30 NM, 50NM, 60NM, 80NM, 100NM, 120NM, 140NM, 160NM,   230NM,  300NM,  در بازار موجود است که بر اساس نیاز خود میتوانید از موتور مورد نیاز را خریداری نمایید.   

موتور اتومات خصوصیات منحصر به فردی در مقایسه با انواع موتورهای توبولار دارد که به چند مورد آن اشاره می شود: 

  • طول بلندتر موتور که نسبت به موتورهای موجود در بازار،20 سانتی متر بلند تر است و این طول کمک شایانی به کم کردن فشار از روی موتور دارد. 
  • همچنین در این موتور برای تنظیم حد بالا و پایین به جای 2 میکروسویچ، 4 میکروسوئیچ وجود دارد. 
  • دیگر نکته قابل توجه در مورد این موتور این است که با توجه به طول بیشتر آن، داشتن دو گیربکس برای انتقال نیرو دارد که این مورد هم کمک شایانی به عملکرد بی صدا و مطمئن موتور می‌کند.از این رو به آن موتور کرکره برقی بی صدا هم گفته می‌شود. 
  • گارانتی موتور اتومات در صورت بروز هرگونه ایراد تعهد دارد موتور را به صورت کلی تعویض و اگر قطعه ای ایراد داشته باشد همان قطعه تعویض می گردد. تمامی قطعات یدکی این موتور برای تعویض موجود می باشد. 

موتور توبلار لیفت توربو 

یکی دیگر از موتورهایی که برای باز و بسته کردن کرکره برقی استفاده میشود، موتور توبلار لیفت توربو است. توصیه میشود از این موتور نیز برای مکان های کوچک، با عرض کم و تردد پایین استفاده شود. البته مزیت استفاده از موتور توبلار این است که ظاهر ظریف و زیبایی دارد و فضای بسیار کمی را اشغال میکند از این رو برای دربهایی که که با کمبود جا مواجه هستند یک گزینه ایده آل به حساب می آید. میزان قدرت و توان موتور توبلار بر اساس وزنی که میتواند جا به جا کند، سنجیده میشود. این توان بر حسب نیوتن متر، شامل انواع مختلف زیر است: 

  • موتور توبولار لیفت توربو با قدرت 80 نیوتون، 
  •  موتور توبولار لیفت توربو با قدرت 100 نیوتون، 
  •  موتور توبولار لیفت توربو با قدرت 120 نیوتون 
  •  و موتور توبولار لیفت توربو با قدرت 140 نیوتون 

موتور تیوبلار بتا 

بتا یکی دیگر از برندهای تولید کننده موتور توبلار در بازار است که سهم ویژه ای در بازار فروش موتور کرکره برقی دارد. موتور توبلار بتا با قدرتهای 60، 100، 120 و 140 نیوتن متر در بازار برای مصارف گوناگون عرضه شده است. روی موتور سوئیچ هایی تعبیه شده است که از طریق آنها میتوانید میزان باز و بسته شدن درب را کنترل نمایید. علاوه بر این در حالت قطعی برق، کرکره از طریق سیستم خلاص کن دسته قابل باز و بسته شدن است. وجود شخاص استاندارد IP44 نشان دهنده مقاومت بالای موتور توبلار بتا در برابر آب و رطوبت را نشان میدهد که عدد قابل قبولی است. برای اطلاع از قیمت موتور کرکره برقی بتا میتوانید همین حالا با شماره 09124473189 تماس بگیرید.  

موتور تیوبلار اسمارت 

اگر به دنبال یکی از ارزان ترین موتورهای توبلار موجود در بازار هستید، موتور کرکره برقی اسمارت مدل توبولار بهترین گزینه برای شماست. چراکه کیفیت قابل قبول و قیمت معقولی دارد. این موتور با گشتاوری در بازه 30 نیوتن متر الی 140 نیوتن متر در بازار وجود دارد که انواع آن به صورت زیر است: 

  • موتور توبلار اسمارت با قدرت ۸۰ نیوتن 
  • موتور توبلار اسمارت با قدرت ۱۰۰ نیوتن 
  • موتور توبلار اسمارت با قدرت ۱۲۰ نیوتن 
  • موتور توبلار اسمارت با قدرت ۱۴۰ نیوتن 

موتور تیوبلار تیونی 

موتور کرکره برقی تیونی مدل توبلار یکی از پر طرفدارترین و پر فروش ترین موتورهای موجود در بازار است که حجم کوچکی دارد و در هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی صدایی تولید نمیکند. این موتور در طول حرکت سرعت ثابتی دارد و امکان اتصال به سیستم هشدار دهنده حریق و سرقت نیز برای این موتور وجود دارد. برای اطلاع از قیمت موتور کرکره برقی تیونی میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09124473189 تماس بگیرید.  

موتور توبلار به طور کلی دو نوع دارد که برای کارهای معمولی و صنعتی استفاده می‎شود: 

موتور توبلار سنگین صنعتی : این موتور دارای 140 تا 300 نیوتن متر توان دارد و معمولاً برای درب های کرکره ای با عرض زیاد و تردد بالا در محیط های صنعتی نصب می‌شود. 

موتور توبلار سبک: این موتور قدرتی معادل 30 الی 140 نیوتن متر دارد و برای درب های کم تردد و یا پنجره های دارای کرکره برقی مناسب است. 

موتور تیوبلار فونیکس 

کمپانی فونیکس موتور توبلار خود را با قدرت 100 نیوتن طراحی کرده است. یک موتور خوش ساخت و کم حجم که نصب آن فضای کوچکی را اشغال میکند. موتور توبلار فونیکس قابلیت باز و بسته کردن درب هایی به وزن 100 کیلوگرم را دارد و معمولاً برای درب های کم تردد توصیه میشود. دور موتور فونیکس برابر با 7 الی 15 دور در دقیقه است که یک دور موتور منطقی و قابل قبول به حساب می آید. این محصول دارای سیم پیچ مسی است و آداپتور 80 میلی متری دارد. در ادامه برخی از مشخصات فنی موتور کرکره برقی فونیکس مدل توبلار را برای شما ارائه کرده ایم: 

  • دارای قدرت 100 نیوتن متر 
  • جریان مصرفی موتور 1.26 تا 1.64 آمپر 
  • آداپتور 80 میلی متری 
  • دور موتور 7 تا 15 دور در دقیقه 
  • دارای سیستم خلاص کن دستی در هنگام قطع برق 
  • سیم پیچ مس 
  • استاندارد IP 44 مقاومت در برابر آب 

موتور تیوبلار لینوکس 

موتور توبلار لینوکس یکی دیگر از انواع موتور کرکره برقی هستند که برای انواع درب با عرض یا همان دهنه کم با تردد پایین استفاده می‌شوند. موتورهای توبلار لینوکس توانایی باز و بسته کردن درب تا وزن 140 کیلوگرم در حالت ساده و 500 کیلوگرم در حالت صنعتی را دارند. موتور کرکره برقی لنوکس یا همان موتور کرکره برقی لینوکس در هنگام حرکت و باز و بسته شدن درب، صدایی تولید نمیکنند و به دلیل برخورداری از آداپتور تقویت شده، دارای عملکرد بسیار مطلوبی هستند. در این نوع موتور یک باتری UPS تعبیه شده که میتواند انرژی مورد نیاز برای باز و بسته کردن درب در زمان قطع شدن برق را در خود ذخیره کند و در صورت نیاز از آن استفاده نماید. 

موتور کرکره برقی تسلا مدل توبولار 

اگر به یک موتور توبلار برای پنجره یا درب های کرکره ای با ابعاد کوچک و کرکره های سبک هستید، خرید موتور توبلار 100 تسلا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این موتور با توان 220 ولت کار میکند و یکی از موتورهای کم مصرف به شمار میرود و برای باز و بسته کردن درب هایی با وزن 100 کیلوگرم مناسب است. 

همچنین در مقابل آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد و عدد درج شده روی موتور آن IP44 است. این موتور در هنگام چرخش و کار کردن صدایی تولید نمیکند و کارکرد آن به صورت یکنواخت است. همچنین به سیستم خلاص کن دستی مجهز است که میتواند در هنگام قطعی برق به وسیله آچار خلاص کن، کرکره را باز و بسته کند. به طور کلی میتوان به موارد زیر به عنوان مشخصات فنی موتور توبلار تسلا اشاره نمود: 

  • موتور ۱۰۰ نیوتن تسلا 
  • تاج و آداپتور موتور 
  • خلاص کن دستی 
  • آچار تنظیم میکروسوئیچ 
  • خار و بست‌ ها 
  • پایه ستاره‌ای یا خورشیدی 

موتور تیوبلار سیرون 

موتور توبلار سیرون یکی از موتورهای با کیفیت شرکت سیرون است که در انواع گشتاورهای ۳۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۶۰، ۳۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ نیوتن متر در بازار وجود دارد. این موتور شاخت کشور چین است و با ولتاژ ۲۲۰ ولت کار میکند و جزو موتور های کم مصرف دسته بندی میشود. همچنین جریان مصرفی آن در حدود ۱.۷۲ آمپر میباشد و با قدرت ۳۸۸ وات  و دور موتور ۹ دور در دقیقه میتواند به راحتی درب هایی با وزن ۱۵۰ کیلوگرم را جا به جا نماید. این موتور UPS ندارد اما به همراه خود آچار خلاص کن دارد تا در هنگام قطعی برق بتوان کرکره را به صورت دستی باز و بسته نمود. 

در ادامه به بررسی انواع بهترین برندهای موتورهای ساید می پردازیم: 

موتور ساید SDC 

موتور ساید SDC یکی از موتورهای بسیار با کیفیت بازار است که به راحتی میتواند کرکره های برقی سنگین با عرض دهنه بالا و ارتفاع زیاد را باز و بسته نماید. موتور ساید SDC به لحاظ توان و قدرت موتور در دو نوع ۲۴ ولت و ۲۲۰ ولت وجود دارد که نوع ۲۴ ولت آن مجهز به UPS است و در هنگام قطعی برق میتواند از ذخیره برقی خود استفاده نماید و کرکره برقی را باز و بسته کند. نوع ۲۲۰ ولت نیز به همراه خود آچار خلاص کن دارد که در صورت قطع شدن برق، میتوان کرکره را به صورت دستی باز و بسته کرد. 

انواع موتور ساید SDC 

موتور ساید ۳۰۰ کیلوگرم SDC 

و موتور ساید ۵۰۰ کیلوگرم SDC 

موتور ساید ۸۰۰ کیلوگرم SDC 

اما موتور ساید ۱۳۰۰ کیلوگرم SDC 

هر یک از موتورهای بالا در جعبه خود سه ریموت فابریک دارند و در حالت با UPS و بدون UPS در بازار عرضه شده اند. 

موتور ساید بارزانته 

موتور ساید بارزانته یکی از پر فروش ترین و معروف ترین موتورهای موجود در بازار است که در انواع 150kg، 300kg، 500kg، 600kg،750kg، 800kg  به صورت UPS و بدون UPS ارائه می‎شود که معروف ترین آنها موتور کرکره برقی بارزانته 600 و موتور کرکره برقی بارزانته 300 هستند. موتور کرکره برقی بارزانته مدل ساید، به دلیل قدرت بالایی که دارد معمولاً برای پروژه های صنعتی استفاده میشود چراکه قیمت نسبتاً بالایی دارد و برای پروژه های کوچک مقرون به صرفه نیست. این محصول هم به صورت AC و هم به صورت DC در بازار موجود است و با توجه به نوع نیاز خود میتوانید تهیه نمایید. برای اطلاع از قیمت موتور کرکره برقی ساید بارزانته و خرید موتور کرکره برقی بارزانته میتوانید همین حالا با شماره 09124473189 تماس بگیرید. 

موتور ساید اتومات (Automat) 

موتور ساید اتومات یکی از برترین و باکیفیت ترین موتورهای ساید موجود در بازار ایران است که در انواع 300kg، 500kg و 600kg عرضه میشود که این موتورها UPS دار هستند و تنها موتور بدون UPS این کمپانی مدل 1000kg است. از مزایای خرید این موتور میتوان به برخورداری از 2 سال گارانتی و بی صدا بودن اشاره کرد. 

موتور ساید لیفت توربو (Lift Turbo) 

اگر به دنبال خرید یک موتور ساید ارزان و با کیفیت هستید، خرید موتور ساید لیفت توربو را به شما پیشنهاد میکنیم که در دو وزن 300kg  و 600kg از نوع UPS دار در بازار عرضه می‌شود. موتور ساید لیفت توربو دو مدل AC و DC دارد که میتوانید بر اساس نیاز خود خریداری نمایید. برخوردای از گارانتی و خدمات پس از فروش از دیگر مزایای خرید موتور ساید لیفت توربو است. این موتور پر قدرت در هنگام چرخش و باز و بسته شدن کرکره برقی کاملاً بی صدا عمل میکند و از این بابت محبوبیت زیادی در بیم مشتریان دارد. 

موتور ساید بتا 

موتور ساید بتا یکی دیگر از برندهای معتبر و پر فروش موجود در بازار است که برای مکان های پر تردد با عرض و ارتفاع زیاد مورد استفاده قرار میگیرد. این موتور در بازار با قدرت های 300، 600 و 1000 کیلوگرم وجود دارد که متناسب با پارکینگ مورد نظر خود میتوانید خریداری نمایید. این کمپانی هم موتورهای نوع UPS دار و هم نوع بدون UPS را به بازار عرضه کرده است که نوع اول در هنگام قطعی برق، به اندازه باز و بسته شدن کرکره برقی درون خود برق ذخیره میکند و نوع دوم در هنگام قطع شدن برق از طریق آچار خلاص کن باز و بسته می‌شود. 

موتور ساید اسمارت 

موتور کرکره برقی اسمارت مدل ساید در دو نوع AC و DC در دو نوع 300 کیلوگرمی UPS و 500 کیلوگرمی UPS در بازار موجود است. این موتور برای درب های سنگین قابل استفاده است و معمولاً برای درب های پارکینگ های صنعتی با تردد بالا مورد استفاده قرار میگیرد.   

مکانیزم عملکرد موتور ساید اسمارت به این صورت است که نیروی موتور از طریق زنجیر و چرخ دنده ها به شفت منتقل شده و تیغه های کرکره شروع به حرکت می‌کند. قطعات داخلی جعبه موتور ساید اسمارت عبارتند از: 

  • موتور ساید اسمارت و زنجیر 
  • برد رسیور به همراه دو عدد ریموت کنترل 
  • صفحه پلیت‌ها 
  • اندکب بلبرینگ 

موتور ساید تیونی 

موتور کرکره برقی تیونی مدل ساید، به عنوان یکی از موتورهای بسیار پر قدرت بازار محبوبیت ویژه ای در بین موتورهای ساید دارد. این موتور معمولاً برای انجام کارهای صنعتی و درب های سنگین و پر تردد استفاده میشود. به عنوان مثال زمانی که درب یک انبار دهنه عریض و ارتفاع بلندی دارد، تعداد تیغه هایی که به عنوان کرکره برقی برای آن استفاده میشود، بیشتر است لذا موتور قدرتمندتری لازم دارد که در این شرایط انتخاب موتور ساید تیونی یک انتخاب ایده آل است. 

این موتور کم صدا در دو ولتاژ 24 و 220 ولت در بازار عرضه میشود که نوع 220 ولت آن به یو پس اس مجهز است و نوع 24 ولت آن نیز قابلیت تغییر به یو پی اس را دارد. انواع موتورهای ساید تیونی از نظر قدرت موارد زیر هستند: 

موتور کرکره برقی تیونی ۳۰۰ یو پس اس دار و بدون یو پی اس، 

موتور کرکره برقی تیونی ۶۰۰ یو پس اس دار و بدون یو پی اس، 

موتور ساید فونیکس 

کمپانی فونیکس موتور ساید کرکره برقی خود را در دو نوع 300 کیلوگرم و 500 کیلوگرم تولید کرده است. این موتو توانایی جا به جایی درب تا وزن 200 کیلوگرم را دارد و یک موتور ایده آل برای مکان های پر تردد به حساب می آید. موتور فونیکس با ولتاژ 220 ولت کار می‌کند و با توجه به استاندارد  IP44 درج شده روی بدنه موتور، از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار است. همچنین این موتور به دلیل برخورداری از 4 میکروسوئیچ امکان تغییر از یک کانال به 4 کانال را دارد. نکته قابل توجه در مورد موتور ساید فونیکس این است که تمامی مدل‌های این موتور دارای سیستم ترمز اضطراری هستند و از سقوط کرکره در هنگام قطعی یا اختلال در برق جلوگیری می‌کنند. 

موتور ساید لینوکس (LENNOX) 

موتورهای ساید LENNOX در دو نوع DC و AC تولید می‌شوند. این موتورها دارای مکانیزم عملکرد انتقال نیروی گشتاور دینامیک از طریق چرخ دنده و زنجیر هستند و امنیت فوق العاده ای برای محیط ایجاد می کنند. موتور های ساید برای فضاهای پر تردد و با وزن بالا مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به این مشخصه، برای فضاهایی با مساحت بالا استفاده می شوند. این موتور ها برای فضاهایی با نیاز به برق اضطراری نیز استفاده می شوند؛ چرا که دارای دو نوع با ولتاژ ورودی 220 و یا 24 ولت هستند. موتور کرکره برقی 24 ولت لینوکس امکان اتصال برق اضطراری UPS را داراست و در نتیجه در صورت قطعی برق، می توان کرکره را به کار انداخت. 

موتور های ساید لینوکس دارای 4 میکروسوئیج و 4 رله، صفحه پلیت 4 سانتی، ورودی مجزا جهت ارتباط با چشمی، قابیت کارکرد بدون باطریو همچین یک ترانس بزرگ هستند. همچنین این شرکت تمامی موتورها را 2 سال گارانتی تعویض و 10 سال خدمات پس از فروش کرده است. 

موتور کرکره برقی سیرون 

کمپانی سیرون سابقه طولانی در حوزه تولید موتور ساید و موتور توبلار دارد. این شرکت از تکنولوژی های روز دنیا برای تولید محصولات خود استفاده میکند و به همین دلیل محصولاتش از کیفیت بالایی برخوردارند و در بین مشتریان جایگاه ویژه ای دارند. موتور ساید سیرون از نوع تک فاز است و میتواند تیغه به وزن 300 تا 500 کیلوگرم را باز و بسته کند. این موتور قابلیت مجهز شدن به میکروسوئیچ برای جلوگیری از سقوط کرکره درصورت اختلال در سیستم برق را نیز دارد. 

موتور کرکره ساید پاور اکو AC300 

موتور ساید پاور یکی از پر قدرت ترین موتورهای ساید در بازار میباشد که از مزیت های آن میتوان به سرعت بالای موتور در باز و بسته کردن درب کرکره برقی اشاره کرد. این موتور همچنین دارای گواهینامه های معتبر اروپایی است که تضمین خرید و استفاده از آن را بالا میبرد. همچنین برخوداری از گارانتی یکساله، موضوعی است که میتواند شما را از خرید این محصول مطمئن نماید. از آنجایی که موتورهای ساید دارای زنجیر خلاص کن برای استفاده دستی در هنگام قطع شدن برق می‌باشند، به موتور کرکره برقی زنجیری نیز معروف هستند. 

موتور کرکره برقی پاور از توان مصرفی 220 ولت و گشتاور 168 نیوتن بر متر برخوردار میباشد. توان موتور 300 کیلوگرم است و دارای سیم پیچ آلومینیوم و فرکانس 50 هرتز میباشد، که اعداد قابل قبولی هستند. همچنین از این موتور میتوان در دمای منفی 20 درجه تا مثبت 50 درجه سانتی گراد استفاده نمود. از این موتور میتوان برای ورودی ساختمان هایی با عرض یا دهنه 6 کتر استفاده نمود. 

موتور کرکره برقی هیوت 

یکی از بهترین نمونه های موتور ساید کرکره برقی موجود در بازار، موتور کرکره برقی هیوت است که در دو نوع AC و DC عرضه میشود. موتور ساید AC هیوت، از برق شهری یا همان برق 220 ولت استفاده میکند و از طریق رسیور یا همان مدار فرمان، دستور باز و بسته کردن کرکره برقی را اجرا میکند. موتورهای ساید برند هیوت به UPS مجهز هستند و از این رو در هنگام قطعی برق میتوانید به راحتی از موتور ساید کرکره برقی هیوت استفاده نمایید. برخوداری از سیم پیچ مس با دور بالا، یکی دیگر از مزایای موتور کرکره برقی هیوت است که باعث می‌شود توان اجرایی موتور، گشتاور آن و عملکرد نهایی موتور که همان باز و بسته کردن کرکره برقی است، در مقایسه با موتورهایی که دارای سیم پیچ آلومینیوم هستند، بیشتر شود. همچنین به دلیل بالاتر بودن مقاومت مس در برابر آلومینیوم، موتورهای دارای سیم پیچ مس دیرتر داغ میکنند و به همین دلیل کارایی بهتری دارند.   

هزینه تعمیر موتور کرکره برقی 

هزینه تعمیر موتور کرکره برقی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال آسیب دیدگی جزئی و سوختن یک قطعه از موتور با آسیب دیدگی کامل و سوختن موتور به طور کامل تفاوت دارد. همچنین نوع قطعه ای که باید عوض شود و برند موتور، در دسترس بودن لوازم موتور کرکره برقی و قطعات آن همگی مواردی هستند که برای تعمیر میتوانند تعیین کننده باشند. 

برای اطلاع از هزینه تعمیر، ابتدا باید کارشناس مربوطه وضعیت موتور شما را بررسی کند و بر اساس مشکل و نوع آسیب دیدگی راهکار مناسب و هزینه تعمیر را به شما ارائه نماید. مجموعه دیبادُر با برخورداری از کادر مجرب آماده ارائه خدمات عیب یابی موتور کرکره برقی تعمیر انواع موتور کرکره برقی در تهران است. همچنین امکان تعمیر موتور کرکره برقی شرق تهران در ممجموعه دیبادُر فراهم شده است. برای تعمیر انواع کرکره برقی کافیست با شماره تلفن 09124473189 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

موتور کرکره برقی سیماران 

شرکت سیماران موتورهای کرکره برقی را همچون برندهای دیگر در دو نوع موتور ساید کرکره برقی و موتور توبولار کرکره برقی به بازار معرفی کرده است. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، موتورهای ساید برای درب های سنگین، پر تردد و با عرض زیاد استفاده میشود و در مقابل از موتورهای توبلار برای درب های کم تردد با عرض کم و تیغه های سبک استفاده میشود. موتورهای ساید موتورهای توبلار سیماران هر دو دارای مدل های AC و DC هستند که بر اساس نیاز خود میتوانید هر یک از دو نوع را خریداری نمایید. 

توجه داشته باشید که مقدار برق مصرفی موتورهای DC کمتر از موتورهای AC است، همچنین این موتورها سر و صدای کمتری دارند و با دقت بالاتری کار میکنند. مزیت دیگر این موتورها، مجهز بودن به UPS است. اما در مقابل موتورهای AC طول عمر بالاتری دارند و به جای UPS از خلاص کن دستی برخوردارند. برای اطلاع از قیمت موتور کرکره برقی سیماران میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09124473189 تماس بگیرید. 

موتور کرکره برقی استرانگ 

موتور کرکره برقی استرانگ ساخت کشور چین میباشد و از نمونه های موتور کرکره برقی پر قدرت برای انواع درب های ورودی است. موتور کرکره برقی ساید 1000 کیلوگرم استرانگ از جمله محصولات این شرکت است که با قدرت 150 الی 1500 نیوتن به بازار ارائه شده و با استقبال قابل قبولی مواجه شده است. دلیل این استقبال را میتوان قابلیت نصب این موتور بر روی انواع درب کرکره برقی مغازه، کرکره برقی پارکینگ، سوله و انبارهای صنعتی دانست. مزیت دیگر موتور 1000 کیلوگرمی استرانگ در این است که محدودیت تردد ندارد و نیز در صورت خرابی، امکان تعمیر و تعویض قطعات به درستی فراهم شده است. 

موتور کرکره برقی استرانگ در دو نوع AC و DC در بازار وجود دارد که نوع DC دارای سیستم UPS است و در هنگام قطع شدن برق به راحتی درب را باز و بسته میکند. البته علاوه بر UPS هر دو موتور دارای زنجیر خلاص کن دستی می‌باشند. برای اطلاع از قیمت موتور کرکره برقی استرانگ میتوانید همین حالا با شماره 09124473189 تماس بگیرید. 

موتور کرکره برقی جرمن مولر 

یکی از بهترین برندهای موتور کرکره برقی، موتور کرکره برقی جرمن مولر که به آن موتور کرکره برقی جرمن هم گفته می‌شود، است که تولید کشور آلمان میباشد. وجود مزیت هایی در طراحی و ساخت این موتور، آن را به یک محصول پر فروش و پر طرفدار در بازار تبدیل کرده است. اما شاید برایتان سوال باشد که مگر این موتور با بقیه موتورها چه فرقی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اولین شاخصه این موتور این است که در ساخت آن از قطعات بسیار با کیفیت استفاده شده است. همین موضوع باعث افزایش طول عمر و عدم خرابی موتور و یا سر و صدای آن میشود. 

از طرف دیگر وجود تنوع در محصولات برند جرمن مولر، باعث شده نیاز افراد به انواع موتور کرکره برقی، پوشش داده شود. کیفیت در بسته بندی موضوع دیگری است که باعث در امان بودن موتور کرکره برقی از آسیب های احتمالی در زمان حمل و نقل موتور شود. نکته قابل توجه دیگری که استهلاک موتور جرمن مولر را کاهش میدهد، وجود سیم پیچ مس در موتور است که نتیجه آن کمتر داغ شدن موتور، عمر طولانی آن و در نهایت کارکرد بی صدا در طول مدت استفاده کاربر است. 

موتور کرکره برقی سیم پیچ مس 

شاید برایتان سوال باشد که موتور کرکره برقی سیم پیچ مس که به آن موتور کرکره برقی مسی هم گفته می‌شود، چیست و چه تفاوتی با سیم پیچ آلومینیوم دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم مس و آلومینیوم به دلیل برخورداری از خاصیت رسانایی الکتریکی، بیشترین استفاده را در ساخت سیم کشی و کابل های برقی دارند. تفاوت مس و آلومینیوم در رسانایی گرمایی است، به این صورت که رسانایی گرمایی مس بالاتر از آلومینیوم است. اما این خاصیت به چه کار می آید. واقعیت این است که موتور ساید برای درب هایی استفاده میشود که تردد بالایی دارند. از طرفی تردد بالا باعث داغ شدن موتور کرکره برقی میشود. موتور سیم پیچ مس باعث میشود موتور دیرتر داغ شود و اصطلاحاً به موتور فشار نیاید. در مقابل مزیت موتورهای سیم پیچ آلومینیوم در این است که قیمت ارزان تری دارند. 

ریموت موتور کرکره برقی 

ریموت موتور کرکره برقی یا به اختصار ریموت کرکره برقی در واقع ابزاری برای باز و بسته کردن کرکره برقی از راه دور است. ریموت‌ها معمولاً بُردی بین 45 متر تا 50 دارند یعنی از این فاصله میتوانند به راحتی درب را باز یا بسته نمایند. به طور کلی سه نوع ریموت کرکره برقی در بازار وجود دارد که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم: 

ریموت لرنینگ 

یکی از رایج ترین مدل های ریموت موجود در بازار، ریموت لرنینگ است که به نام ریموت لرنی نیز در بازار شناخته می‌شود. برای کار با ریموت لرنینگ کافیست آن را با مدار فرمان یا همان رسیور ست کنید. برای این کار در ابتدا باید درب مدار فرمان را باز نمایید و کلید لرن (learn) را به مدت دو ثانیه فشار دهید و نگهدارید. پس اینکه دکمه لرن را رها کنید، صفحه LED داخل مدارفرمان روشن میشود، در این حالت بلافاصله کلید A ریموت را به مدت دو ثانیه نگهدارید تا ریموت ست شود. این موضوع را میتوانید از طریق چشمک زدن رسیور یا مدار فرمان میتوانید متوجه شوید. در مورد کلید B نیز مشابه همین حالت عمل کنید. به این ترتیب ریموت لرنینگ با موتور کرکره برقی ست میشود و میتوانید از طریق ریموت، کرکره برقی را باز و بسته نمایید. 

ریموت دیپ سوئیچ 

یکی دیگر از متداول ترین مدل های ریموت کرکره برقی که اغلب برای موتورهای ساید استفاده میشود،  ریموت دیپ سوئیچ است. این ریموت ها در مقایسه با ریموت لرنینگ قوی تر هستند و به همین دلیل برای درب های سنگین تر و یا با ارتفاع بیشتر استفاده میشود. 

برای کار با ریموت دیپ سوئیچ، لازم است درب پشت ریموت را باز کرده و 8 کلید موجود روی برد ریموت را به ترتیب از بالا به پایین با دکمه های موجود روی برد موتور کرکره برقی، تنظیم نمایید. پس از اینکه این کار را انجام دادید،  ریموت با موتور کرکره برقی ست شده و حالا به آسانی باز و بسته میشود. 

ریموت بلوتوث 

ریموت بلوتوث، یکی دیگر از انواع ریموت های موجود در بازار است که از طریق بلوتوث با موتور کرکره برقی ست میشود. برای ست کردن این مدل ریموت، نیازی به مدارفرمان اصلی موتور نیست. بلکه کافیست فقط یکی از ریموت هایی که قبلاً ست شده است را در اختیار داشته باشید. با نزدیک کردن این دو ریموت به یکدیگر، از طریق بلوتوث میتوانید ریموت جدید را کد دهی نمایید. 

تنظیم زمان عملکرد موتور کرکره برقی 

یکی از سوالات متداول مشتریان و خریداران کرکره برقی این است که چگونه میتوانیم تنظیم زمان عملکرد موتور کرکره برقی را انجام دهیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم تنظیم زمان باز و بسته شدن کرکره برقی به دو صورت انجام میشود که خوشبختانه هر دو روش برای کلیه درب ها قابل اجرا هستند. اگر دانش فنی کافی برای تنظیم درب کرکره برقی دارید، میتوانید خودتان نسبت به تنظیم زمان عملکرد موتور کرکره برقی اقدام نمایید. اما در غیر اینصورت توصیه میشود از یک کارشناس فنی و یا تکنسین برای انجام این کار کمک بگیرید. 

روش اول 

در این روش باید به سراغ دکمه تایم روی ریموت کرکره برقی بروید. این دکمه در اغلب ریموت ها در سمت چپ و پایین قرار گرفته است. کافیست چند ثانیه انگشت خود را روی این دکمه نگهدارید تا شروع به چشمک زدن کند. پس از اینکه دکمه تایم شروع به چشمک زدن کرد، باید دکمه D را فشار بدهید. در این حالت تایمر شروع به محاسبه زمان میکند. پس از اینکه زمان مورد نظر شما سپری شد، مجدداً دکمه D را فشار دهید تا تایمر متوقف شود. در واقع فاصله بین دوبار فشار دادن دکمه D، به عنوان تایمر بسته شدن کرکره برقی در نظر گرفته میشود. 

 روش دوم 

در روش دوم، تنظیم زمان عملکرد موتور کرکره برقی با استفاده از مدار فرمان انجام میشود. اگر کلیدهای موجود روی مدار فرمان را نگاه کنید، سه عدد دیپ سوئیچ را مشاهده میکنید. این دیپ سوئیچ ها در واقع برای فعال سازی و غیر فعال سازی تایمر بسته شدن کرکره برقی است. برای تنظیم زمان عملکرد موتور کرکره برقی کافیست به سراغ کلید دیپ سوئیچ مدار فرمان بروید و آن را روی حالت ON قرار دهید. با انجام این کار، کرکره برقی در یک محدوده زمانی خاص باز و بسته میشود. همچنین اگر تمایل دارید محدوده زمانی برای باز و بسته شدن کرکره برقی قرار ندهید، کافیست آن را به حالت OFF بازگردانید. 

 علت صدای موتور کرکره برقی 

سر و صدای کرکره برقی در هنگام باز و بسته شدن، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از استفاده کنندگان از آن شکایت دارند. اما علت صدای موتور کرکره برقی یا به اختصار  علت صدای کرکره برقی چیست؟ 

همانطور که میدانید کرکره برقی در بسیاری از مکان ها به عنوان درب ورودی استفاده میشود. پارکنیک بیمارستان، پارکینگ آپارتمان های مسکونی، واحدهای تجاری و مواردی از این دست، فضاهایی هستند که از کرکره برقی استفاده میکنند. اما به مرور زمان عوامل مختلفب باعثر بروز سر و صدا در موتور کرکره برقی هنگام باز و بسته شدن میشود. اینکه دلیل این صدا چیست، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در برخی موارد این صدا به دلیل وجود یک ایراد کوچک در تیغه های کرکره برقی یا موتور است. با یک بررسی ساده میتوانید مشکل را رفع نمایید. 

اما شنیده شدن صداهایی مانند تلق تلوق در زمان باز و بسته شدن کرکره برقی، صداهای غیر عادی از موتور کرکره برقی و مواردی از این دست، نشانه مشکلات کمی اساسی تر است. صدای تلق تلوق میتواند نشانه عدم هم ترازی تیغه ها با یکدیگر باشد. دلیل دیگر صدای موتور کرکره برقی، نامناسب بودن کیفیت تیغه ها و یراق آلات به کار رفته در تولید و ساخت کرکره برقی است، پس اگر میخواهید موتور کرکره برقی بدون صدا داشته باشید، باید از برندهای معتبر موتور مورد نظر خود را خریداری نمایید. وجود گرد و خاک نیز میتواند عامل بروز صداهای نا بهنجار از کرکره برقی باشد. چراکه خاک داخل قطعات و موتور کرکره برقی نفوذ کرده و مانع کارکردن درست کرکره برقی میشود. 

اما صدایی که دقیقاً از موتور کرکره برقی به گوش میرسد، نشانه وجود اختلال و نقص در قطعات موتور است. در چنین شرایطی لازم است برای تعمیر موتور کرکره برقی، از یک کارشناس ماهر و یا تکنسین نصب کرکره برقی کمک بگیرید تا به طور کامل عیب یابی کرکره برقی شما را انجام دهد. مجموعه دیبادُر آماده ارئه خدمات تعمیر موتور کرکره برقی می‌باشد. کافیست با شماره تلفن 09124473189 تماس بگیرید.  

تعویض موتورهای کرکره برقی قدیمی با نو 

اگر از کرکره برقی قدیمی استفاده می‌کنید جهت عملکرد بهتر، می توانید موتور آن را تعویض کنید. در واقع تعویض موتور کرکره برقی قدیمی با نو بهترین گزینه برای بهبود عملکرد کرکره های قدیمی به شمار میرود. تعویض موتورها باید به صورت صحیح و اصولی و توسط کارشناسان مجرب انجام پذیرد. در واقع این کارشناسان با دانش و تجربه خود ابتدا علت خرابی و اختلال عملکرد کرکره را تشخیص می دهند. همچنین یک کرکره برقی ممکن است به دلیل نامناسب بودن موتور و یا تحت فشار بودن تیغه ها از کار بیفتد، از اینرو کارشناسان سعی می کند یک نوع موتور متناسب را جهت تعویض انتخاب کنند. 

همچنین در صورتی که موتور کرکره برقی شما خراب شد میتوانید از خدمات تعمیر موتور کرکره برقی ما در مجموعه دیبادُر بهره مند شوید. یک تماس کافیست تا نصابان و کارشناسان حرفه ای تیم ما بهترین خدمات تعمیر موتور کرکره برقی را به شما ارائه دهند. 

حفاظ موتور کرکره برقی 

به منظور حفظ موتور کرکره برقی از باد و باران و برف و نیز دسترسی افراد متفرقه و سارقین، نفوذ فضولات پرندگان و برخورد اجسام سنگین و آسیب دیدن بدنه موتور کرکره برقی، از حفاظ موتور کرکره برقی یا همان کاور موتور ساید کرکره برقی استفاده می‌شود. 

این محافظ نه تنها به نگهداری و حفاظت بدنه موتور کرکره برقی کمک میکند، بلکه باعث زیباتر شدن درب ورودی ساختمان میشود. چراکه موتور ساید کرکره برقی برخلاف موتور توبلار که درون یک لوله قرار دارد، بیرون از محوطه درب ورودی، نصب میشود. از این رو وجود کاور موتور کرکره برقی یا حفاظ کرکره برقی میتواند به زیبایی بصری ساختمان کمک کند. 

مزایای خرید موتور کرکره برقی از دیبادر 

در این مطلب درباره انواع موتور کرکره برقی با قیمت برای شما صحبت کردیم و نیز مزایای موتورهای کرکره برقی برندهای مختلف را برشمردیم. به طور کلی برای اطمینان از خرید یک موتورکرکره برقی با کیفیت، بهترین کار، خرید از یک نمایندگی معتبر فروش آن می‌باشد. شما می‌توانید بدون صرف هزینه اضافی، تجربه خرید یک موتور کرکره را از شرکت دیبادُر داشته باشید. همچنین با خرید از ما از خدمات جانبی و نصب موتور کرکره برقی توسط شرکت به صورت کامل و صحیح بهرمند شوید. لازم به ذکر است که  امکان فروش عمده موتور کرکره برقی و فروش موتور کرکره برقی به همکاردر مجموعه دیبادر فراهم شده است. از این رو برای خرید موتور کرکره برقی عمده میتوانید با شماره 09124473189 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.  

به پشتوانه سال‌ها حضور موفق در حوزه فروش و پشتیبانی از انواع تیغه کرکره برقی توانسته‌ایم رضایت مشتریان بسیاری را جلب نماییم. مشتریان ما دلیل انتخاب دیبادُر را موارد زیر دانسته اند‌: 

  • ارائه مشاوره رایگان و پیشنهاد بهترین تیغه با توجه به نیاز مشتری 
  • برخورداری از تیم تخصصی مجرب و متعهد در نصب و تعمیرات موتور کرکره برقی، لوازم جانبی و یراق آلات 
  • ضمانت اصل بودن انواع موتور کرکره برقی و یراق آلات مربوطه 
  • سال ها تجربه موفق در زمینه فروش معتبرترین برندهای موتور کرکره برقی در تهران و سراسر ایران 

شرکت دیبادُر با تجربه درخشان در زمینه فروش انواع کرکره تمام تلاش خود را در راستای کسب رضایت مشتری از خرید کرکره و خدمات نصب و راه اندازی موتور کرکره برقی گرفته تا گارانتی موتور کرکره برقی را انجام می‌دهد. برای مشاوره و خرید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از اطلاعات  مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *