مقالات

کرکره برقی رنگی

کرکره برقی رنگی

فهرست مطالب

کرکره برقی رنگی

 

اگر صبح خیلی زود یا نیمه شب، از جلوی مغازه‌های بسته رد شده باشید، می‌بینید که اکثراً دارای کرکره‌های سفید رنگ هستند! کرکره‌های برقی ساده و بدون خلاقیتی که هیچ ربطی به مغازه‌ای که پشت آن است ندارند. احتمالاً اگر تابلوها خاموش باشند، هیچ یک از مغازه‌ها را نخواهید شناخت، چون تمام آنها یک شکل و یک رنگ‌اند.

شاید شما هم فکر کنید که کرکره‌های برقی در رنگ‌های محدودی تولید می‌شوند که اکثراً شبیه هم هستند، اما پس از خواندن این مقاله، متوجه می‌شوید که انتخاب‌های بسیاری برای انتخاب رنگ درب مغازه، ساختمان و پارکینگ خود دارید که به وسیله‌ی آن می‌توانید ظاهر زیباتری به ساختمان خود بدهید یا اگر صاحب کسب و کار هستید، کار خودتان را به وسیله‌ی آن تبلیغ کنید. ما نیز در دیبادُر، این امکان را فراهم کردیم که کرکره‌ی برقی مورد نیازتان را، با رنگ دلخواه خود سفارش دهید.

کرکره‌های برقی رنگی، زیبا و در عین حال کاربردی

این مدل کرکره‌ها برای پارکینگ ساختمان‌ها و درب مغازه‌‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنقدر سفید و مشکی آن را دیده‌اید که شاید باورتان نشود این کرکره‌ها هم می‌توانند در رنگ‌های مختلفی تولید شوند. باید بگوییم که اتفاقاً انتخاب رنگ در مورد کرکره‌های رنگی، اهمیت بسیار زیادی دارد.

اول اینکه آن‌ها روی ظاهر ساختمان یا مغازه‌ی شما تأثیر چشمگیری می‌گذارند، بدیهی هست که بهتر است رنگ درب پارکینگ هماهنگ با رنگ نمای ساختمانتان باشد تا جلوه‌ی بهتری داشته باشد، حیف است که با انتخاب نادرست رنگ درب پارکینگ، زحمات معمار و طراح ساختمان را نادیده بگیرید! دوم اینکه، همین کرکره‌های برقی، می‌توانند یک نیروی تبلیغاتی برای کسب و کار شما باشند و زمانی که در مغازه حضور ندارید، معرف کسب و کارتان باشند.

نکات مهمی که هنگام انتخاب کد رنگ، باید در نظر بگیرید

ما در دیبادر این امکان را فراهم کردیم که شما کد رنگ مورد نظر خودتان را بگویید و دقیقاً همان رنگ را تحویل بگیرید. اما لازم است نکاتی را یادآوری کنیم که بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و نتیجه‌ی نهایی نه تنها زیبا، بلکه کاربردی نیز باشد.

اگر صاحب کسب و کار هستید

–        در صورتی که کسب و کارتان دارای رنگ سازمانی است، بهتر است از کد رنگ سازمانی خود برای کرکره‌ی برقی مغازه‌ی خود استفاده کنید. (برای مثال رنگ سازمانی پپسی آبی و قرمز است، بدیهی است که بهتر است برای جایی که محصولات پپسی به فروش می‌رسد، از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی استفاده کرد، تا حتی زمان تعطیلی، مخاطب تشخیص دهد این مغازه مرتبط با پپسی است).

·       بهتر است رنگ انتخاب شده، متناسب با نام مغازه باشد.

·       این رنگ معرف بیرونی شماست، بهتر است که جذاب و گیرا باشد تا در جلب توجه مخاطب نیز، موثر واقع شود.

·       از رنگ‌هایی استفاده کنید که در طولانی مدت چشم را اذیت نمی‌کنند.

·       برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی از رنگ‌هایی استفاده کنید که نور را منعکس می-کنند (برای مثال اگر مغازه‌ی شما در معرض تابش نور خورشید قرار دارد، نباید از رنگ مشکی استفاده کنید، چرا که نور را به خود جذب می‌کند و باعث بالا رفتن دمای داخل مغازه می‌شود).

·       اگر رنگ سازمانی ندارید، می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مکمل استفاده کنید.

·       طیف‌های رنگی را فراموش نکنید، آنها از جذابیت بصری بسیار بالایی برخوردارند.

·       اگر کرکره‌ی برقی را برای درب پارکینگ ساختمانتان می‌خواهید:

·       رنگ را با توجه به نمای ساختمان انتخاب کنید. می‌توانید از رنگی مکمل نمای ساختمان استفاده کنید، یا رنگی را انتخاب کنید که با سایر رنگ‌های نما، هارمونی و هماهنگی داشته باشد.

·       بر خلاف کرکره‌های استفاده شده در مغازه‌ها، بهتر است برای پارکینگ ساختمانتان از درب‌های تک رنگ یا نهایتاً دو رنگ استفاده کنید که نمای ساختمانتان به هم ریخته و شلوغ به نظر نرسد.

انواع رنگ کرکره‌ برقی

کرکره‌‌های برقی را با استفاده از دو مدل رنگ، رنگ آمیزی می‌کنند.

1.  رنگ‌های مایع

رنگ‌های مایع بر پایه‌ی حلال، بنابر دلایلی که پایین‌تر عنوان خواهیم کرد، انتخاب مناسبی برای رنگ کردن کرکره‌‌های برقی نیستند و بهتر است از گزینه‌ی جایگزین آن یعنی رنگ‌های الکترواستاتیک پودری استفاده کرد.

  •  به طور یکنواخت روی تیغه‌ها پخش نمی‌شوند.
  • ضدخش نیستند و پس از گذشت مدتی پوسته پوسته می‌شوند.
  • به دلیل ضایعاتی که دارد، مخرب محیط زیست است.

2. رنگ‌های پودری

رنگ‌های پودری مناسب‌ترین نوع رنگ، برای رنگ آمیزی کرکره‌های برقی به روش الکترواستاتیک هستند و دارای مزایای متعددی، نسبت به رنگ‌های مایع هستند.

  • مقاومت بسیار بالا نسبت به تابش نور خورشید و بارندگی
  •  ضد خش است و پوسته پوسته نمی‌شود.
  • دوام بسیار بالایی دارد و به راحتی کهنه و فرسوده نمی‌شود.
  • تنوع رنگی بسیار بالایی دارد.
  • به دلیل اسپری شدن، به طور یکنواخت رو تیغه پخش می‌شود.
  • سازگار با محیط زیست است.

کرکره‌های برقی رنگی، چگونه رنگ آمیزی می‌شوند؟

رنگ آمیزی کرکره‌های برقی، طی چند مرحله انجام ‌می‌شود، لازم است هر مرحله طبق اصول و با دقت انجام شود، تا در مراحل بعدی، مشکلی به وجود نیاید. ما در دیبادُر، با استفاده از بروزترین تجهیزات و امکانات، تمام این مراحل را با دقت بالا انجام می‌دهیم تا در نهایت، کرکره‌ی شما با ظاهری زیبا، بهترین کیفیت و بیشترین دوام، به دستتان برسد. درست مطابق میلتان!

مرحله‌ی اول

در ابتدا لازم است تا تیغه‌های کرکره‌‌ی برقی به خوبی شسته و خشک شوند، تا بعداً رنگ روی آن‌ها، پوسته پوسته نشود. اگر تصمیم دارید کرکره‌ی برقی قبلی خود را رنگ آمیزی کنید، در این مرحله لازم است علاوه بر شستوشو، تیغه‌های معیوب را تعویض کنید و اگر لازم است، بعضی از آنها را تعمیر کنید.

مرحله‌ی دوم

در این مرحله، تیغه‌های سالم و تمیز، وارد تونل رنگ می‌شوند. در رنگ آمیزی به روش الکترواستاتیک، رنگ‌ها به صورت پودری به تیغه‌ها اسپری می‌شوند. این ذرات رنگی، به وسیله‌ی باد شتاب می‌گیرند و  توسط جریان الکتریسیته باردار می‌شوند؛ همین باعث به-وجود آمدن پیوند یونی، میان ذرات رنگ و سطح تیغه می‌شود که دوام آن را بالا می‌برد. در این مرحله رنگ با ضخامت یکسان و مناسب روی تیغه‌‌ها پخش می‌شود که بعداً مشکلی برای آن به وجود نیاید.

مرحله‌ی سوم

تیغه‌ها وارد کوره می‌شوند تا رنگ روی آن‌ها پخته شود. پخته شدن رنگ‌ها باعث می‌شود که عمر تیغه‌های کرکره‌ی برقی بیشتر بشود و مقاومت آنها، در برابر پوسیدگی و پوسته پوسته شدن بالاتر برود.

مرحله‌ی آخر

از آنجا که برای تیم دیبادُر مهم است محصول نهایی با بالاترین کیفیت لازم به دست مشتری برسد، این مرحله به بازبینی و ارزیابی کیفیت اختصاص پیدا می‌کند.

اختلاف قیمت کرکره‌های برقی رنگی با کرکره‌های برقی ساده

درست است که کرکره‌‌های برقی رنگی، نسبت به کرکره‌های برقی ساده، قیمتشان کمی بالاتر است، اما از هر زاویه‌ای که ببینید و بررسی کنید، این اختلاف قیمت منطقی به نظر می‌رسد. شما مبلغ بالاتری را پرداخت می‌کنید اما از کرکره‌ای استفاده می‌کنید که نه تنها به زیبایی محیطی و بصری ساختمان یا مغازه‌ی شما کمک کرده است، بلکه بخاطر حالت لعابی که رنگ دارد؛ بادوام‌تر، مقاوم‌تر و با کیفیت‌تر است.

قیمت ثابت و مشخصی را نمی‌توان به کرکره‌های برقی رنگی اختصاص داد، چون هزینه‌ی آن به پارامترهای مختلفی از جمله اندازه، تعداد تیغه، ترکیب رنگ انتخابی و… بستگی دارد؛ اما این امکان در دیبادُر برای شما فراهم شده است که با مشاوران ما در ارتباط باشید و به کمک آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید و از قیمت آن مطلع شوید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم کرکره‌های رنگی برقی را با تمام جزئیات به شما معرفی کنیم، تا از این به بعد در انتخاب، دامنه‌ی گستره‌تری داشته باشید. همچنین بتوانید ترکیب رنگ درب مغازه‌تان را طوری انتخاب کنید که نه تنها جذابیت بصری داشته باشد، بلکه به طور غیر مستقیم کسب و کارتان را تبلیغ کند، مخاطب را جذب کند و مشخصه‌ی مغازه‌تان باشد. همین طور در انتخاب رنگ درب پارکینگ ساختمانتان، می‌توانید هماهنگ با رنگ نمای ساختمانتان عمل کنید، که نمای بیرونی و محیطی را به هم نریزد.

تمام نکاتی که حین انتخاب رنگ باید در نظر داشته باشید را به شما یادآوری کردیم، تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شما می‌توانید کرکره‌ی برقی مورد نظرتان را به دیبادُر سفارش دهید، آن را دقیقاً با رنگ مورد نظرتان می‌سازیم و نصب می‌کنیم. دیبادُر با سال‌ها تجربه‌ی موفق در ساخت و فروش کرکره‌ی برقی، کیفیت را برای شما تضمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

منو
علاقه مندی
مقایسه
0 محصول سبد خرید