مقالات

عیب یابی کرکره برقی

فهرست مطالب

عیب یابی کرکره برقی

کرکره برقی یکی از درب های اتوماتیک بسیار پر کاربرد است که به دلیل امنیت بسیار بالایی که دارد، به عنوان درب ورودی بسیاری از ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده میشود. هنگام انتخاب و خرید کرکره برقی لازم است از کیفیت تیغه، موتور و سایر قطعات آن اطمینان کافی داشته باشید، اما گاهی ممکن است با وجود دقتی که در هنگام خرید به خرج داده اید، پس از مدتی کرکره برقی شما بنا به دلایلی دچار خرابی و اختلال شود. در چنین شرایطی شما با وضعیتی مواجه میشوید که کرکره برقی بالا نمیرود و این سوال برای شما پیش می آید که چرا کرکره برقی بالا نمیره؟ همچنین مشکلات دیگری مثل وارد آمدن فشار و ضربه، نگهداری نادرست و یا اختلال در کارکرد موتور ممکن است برای کرکره برقی شما رخ دهد. از این رو تصمیم گرفتیم مقاله ای تنظیم کنیم و در آن مشکلات رایج و عیب یابی کرکره برقی را مطرح نماییم. اگر شما هم با این مشکلات مواجه هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. همچنین برای تعمیر کرکره برقی خود میتوانید فرم زیر را پر کنید و یا با شماره  09128349812 تماس بگیرید و مشاره رایگان در زمینه علت بالا نرفتن کرکره برقی دریافت کنید.

علت بالا نرفتن کرکره برقی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای انواع کرکره برقی به وجود می آید، بالا نرفتن کرکره برقی یا همان باز نشدن کرکره برقی است. این موضوع وقتی تکرار شود، به ویژه زمانی که برای وارد یا خارج شدن از پارکینگ عجله دارید، میتواند اذیت کننده باشد. این موضوع دلایل مختلفی میتواند داشته باشد، اما در کل میتوان گفت اصلی ترین دلیل آن، وجود خرابی و اختلال در موتور کرکره برقی است.

به عبارت دیگر اگر موتور  کرکره برقی با مشکل مواجه باشد، عملکرد کل کرکره برقی با مشکل مواجه میشود و نمیتواند به درستی باز و بسته شود. دلیل دیگر بالا نرفتن کرکره برقی، خراب شدن پیچ فنر آن است. به طوریکه اگر این قطعه خراب شده باشد، حتی اگر موتور هم سالم باشد، باز هم موتور قدرت کافی برای بالا کشیدن تیغه های کرکره برقی را نخواهد داشت. برای رفع این مشکل میتوانید روی کارشناسان مجموعه دیبادُر حساب کنید. یک تماس کافیست تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف نماییم. و اما اگر بخواهیم بالا نرفتن کرکره برقی را بررسی کنیم، بروز این مشکل را میتوان به یکی از عوامل زیر نسبت داد:

وجود اشکال در اتصال کرکره برقی به برق

اگر اتصالات سیم های کرکره برقی یا فیوز کرکره برقی دچار اختلال شده باشد، ممکن است با وضعیت بالا نرفتن کرکره برقی مواجه شوید. به همین دلیل توصیه میشود در ابتدا وضعیت اتصال به برق را بررسی کنید و از متصل بودن کرکره برقی به برق و سالم بودن اتصالات اطمینان پیدا کنید.

خرابی ریموت کرکره برقی

دومین مساله ای که میتواند منجر به بالا نرفتن کرکره برقی شود، وجود خرابی و اختلال در ریموت کرکره برقی است. لذا بررسی کنید که آیا ریموت سالم است؟ باطری آن نیاز به تعویض ندارد؟ آیا دکمه های ریموت به طور صحیح کار میکند؟ فراموش نکنید که اگر باتری ریموت کرکره برقی تمام شده، چراغ ریموت کنترل، کمرنگ یا خاموش می‌شود.

شاید برایتان سوال باشد که علت کار نکردن کرکره برقی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم یکی از رایج ترین مشکلات کرکره برقی که مشتریان بسیاری با آن مواجه هستند، کار نکردن ریموت کرکره برقی است. این موضوع دلایل مختلفی دارد که در ادامه برای شما توضیح میدهیم. اما به عنوان یک اصل کلی به شما پیشنهاد میکنیم که بهترین کار برای پیشگیری از چنین مشکلاتی این است که ریموت کرکره برقی را از یک برند معتبر و از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید تا از درست بودن کارکرد آن اطمینان داشته باشید و نیز پس از خرید از خدمات پس از فروش بهرمند شوید. مجموعه دیبادر ریموت برند BITA را در صورت خرابی بدون هیچ قید و شرط تعویض می نماید.

نکته ای که باید بدانید این است که اگر ریموت خراب شده باشد، سیگنال برای باز و بسته شدن به کرکره برقی ارسال نمیشود. و اما علت کار نکردن ریموت کرکره برقی میتواند ضربه خوردن، تمام شدن باتری، ورود آب به داخل ریموت و خراب شدن آنتن ریموت باشد. در صورتی که باتری تمام شده باشد شما میتوانید به راحتی با تعویض باتری این مشکل را برطرف کنید اما اگر آنتن خراب شده باشد نیاز است از یک مرکز معتبر کمک بگیرید.

کارشناسان مجموعه دیبادُر آمادگی ارائه خدمات به شما عزیزان هستند. همچنین ممکن است مشکل ریموت شما این باشد که با کرکره برقی به درستی ست نشده باشد، اگر چنین وضعیتی برای شما پیش آمد، یک تماس کافیست تا به شما بگوییم چگونه میتوانید ریموت را با کرکره برقی ست نمایید.

خرابی موتور کرکره برقی

یکی دیگر از دلایل بالا نرفتن کرکره برقی، وجود اختلال در کارکرد موتور کرکره برقی است. چراکه موتور نقش مهمی در بالا و پایین رفتن و عملکرد درست تیغه های کرکره برقی دارد و اگر این قطعه اساسی و حساس خراب شود، کل روند کار کرکره برقی با مشکل رو به رو میشود. تعمیر انواع موتور کرکره برقی، یکی از خدمات تخصصی هکماران ما در مجموعه دیبادُر است. بنابراین اگر با اختلال در موتور کرکره برقی مواجه شدید، میتوانید برای تعمیر موتور توبولار و موتور ساید کرکره برقی با متخصصین ما تماس بگیرید.

ایراد در مدار فرمان کرکره برقی

برای چک کردن وضعیت رسیور یا همان مدار برد کرکره برقی و فیوز آن، کافیست گوش خود را به مدار فرمان نزدیک کنید و یکی از دکمه های روی ریموت را فشار دهید، اگر صدای رله رسیور را به طور واضح شنیدید، مدار فرمان کرکره برقی شما سالم است. در صورت عدم شنیدن صدا از دستگاه، ابتدا باید از سلامت فیوز مطمئن شوید. اگر فیوز هم سالم بود، حتما ایراد از برد مدار یا سیم های ورودی به آن است. در این موارد کرکره برقی نیاز به کارشناسی دقیق تر دارد، و بهتر است برای جلوگیری از مشکلات جدی تر، و اطمینان بیشتر، تعمیر کرکره برقی خود را به تعمیر کاران حرفه ای مجموعه دیبادر بسپارید.

اشکال در بازویی درب اتوماتیک

گاهی اوقات پیش می آید که درب کرکره برقی، نه باز می شود و نه بسته می شود! در این مواقع میتوان مشکل را به جک بازویی نسبت دارد. به عبارت دیگر اگر با وضعیتی مواجه شدید که کرکره برقی خانه یا محل کار شما نه باز میشود و نه بسته، به احتمال خیلی زیاد باید جک بازویی کرکره برقی را تعمیر یا تعویض نمایید. در این مواقع اشکال از جک های بازویی می باشد، که نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند. تعمیر بازویی بسیار تخصصی است و یادتان باشد که این کار را به کارشناسان خبره ما بسپارید زیرا امکان دارد کرکره برقی شما در قطعات دیگر با مشکل رو به رو شود و هزینه تعمیر بیشتری روی دست شما بگذارد.

خرابی چشمی یا فتوسل

اگر همه مواردی که درباره آنها در بخش های قبل صحبت کردیم را بررسی نمودید و باز هم مشکل بالا نرفتن کرکره برقی همچنان وجود داشت، احتمالاً مشکل از ارتباط چشمی یا همان فتوسل کرکره برقی است. ممکن است ارتباط چشمی ها قطع شده باشد و اجازه بسته شدن کرکره برقی را ندهد. به عنوان مثال گرد و غبار و یا چسبیدن چیزی شبیه آدامس به چشمی، مانع از رسیدن اشعه مادون قرمز به گیرنده میشود و به این ترتیب چشمی به درستی کار نمیکند. برای برطرف شدن این مشکل، قدم اول این است که تمیز بودن چشمی را بررسی نمایید.

موضوع دیگری که ممکن است در هنگام باز و بسته شدن چشمی، مشکل ایجاد کند، تزار نبودن دو چشمی با یگدیگر است. چراکه زمانی که شما دکمه ریموت را فشار میدهید، ارتباطی بین دو چشمی به وجود می آید که سبب باز و بسته شدن کرکره برقی میشود. اگر دو چشمی با هم تراز نباشند، این ارتباط دچار اختلال میشود.

و در نهایت تابش مستقیم نور خورشید به چشمی، می‌تواند در کارکرد آن اختلال ایجاد نماید. به همین دلیل معمولاً چشمی را در بخش سایه نصب میکنند و یا اگر در جلوی آفتاب باشد برای آن سایبان در نظر میگیرند.

اگر کلیه موارد فوق مورد بررسی قرار گرفت و مشکل برطرف نشد، مشخص میشود که چشمی شما دچار مشکل جدی شده به طوری که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

دلایل بالا نرفتن کرکره برقی

وجود اشکال در اتصال کرکره برقی به برق، خرابی ریموت کرکره برقی، خرابی موتور کرکره برقی، ایراد در مدار فرمان کرکره برقی، اشکال در بازویی درب اتوماتیک و خرابی چشمی یا فتوسل همگی از جمله دلایلی هستند که منجر به بالا نرفتن کرکره برقی می‌شوند.

علت پایین نیامدن کرکره برقی

تا به اینجای کار درباره معضل بالا نرفتن کرکره برقی با شما صحبت کردیم. اما یکی دیگر از مشکلات رایج، پایین نیامدن کرکره برقی است. این مشکل نیز میتواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما بیشترین دلیلی که در زمان تعمیر کرکره برقی با آن مواجه هستیم، وجود اختلال در اتصالات جریان برق به کرکره برقی است. برای رفع مشکل پایین نیامدن کرکره برقی شما باید اتصالات و سیم های برق کرکره برقی را به طر کامل بررسی کرده و اشکالات فنی ایجاد شده در اتصالات را برطرف کنید. بهتر است برای رفع این مشکل هرگز خودتان دست به کار نشوید و این کار را به افراد حرفه ای و متخصص بسپارید.

باز شدن خود به خود کرکره برقی

باز شدن خود به خود کرکره برقی نیز از مشکلاتی است که مشتریان برای این مورد با ما در تماس هستند. در این باره باید بگوییم که این مشکل صرف نظر از اختلال در وضعیت کرکره برقی و قطعات آن، در درجه اول برای امنیت ساختمان مورد نظر مشکل آفرین است.

به عبارت دیگر در صورت باز شدن خود به خود کرکره برقی در ساعات مختلف شبانه روز، ممکن است افراد متفرقه و البته سارقین وارد ساختمان شوند و مشکلات متعددی را به وجود بیاورند. البته لازم به ذکر است که این مساله جزو مشکلات نادر در انواع کرکره برقی است، اما در صورت بروز این مساله، به دلیل گستردگی دلایل احتمالی و البته تخصصی بودن شیوه تعمیر، لازم است حتما این مورد را با متخصصان و کارشناسان فنی در میان بگذارید.

هزینه تعمیر کرکره برقی

هزینه تعمیر کرکره برقی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله اینکه مشکل کرکره شما سطحی است و با سرویس کرکره برقی حل میشود و یا نیاز به تعمیر تخصصی موتور و یا تعویض موتور دارید. برای برآورد قیمت تعمیر کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

عیب یابی برد کرکره برقی

واضح است که هرگونه خرابی در قطعات مختلف کرکره برقی، میتواند عملکرد کرکره برقی را با اختلال مواجه نماید. اما در این بین برخی از قطعات و قسمت ها، جزو بخش های اساسی کرکره برقی به حساب می آیند. به عنوان مثال خرابی یا اختلال در مدار فرمان یا همان برد کرکره برقی، یک مشکل جدی تلقی میشود. چراکه مدار فرمان یا همان برد کرکره برقی، در واقع مغز متفکر درب اتوماتیک کرکره ای است. از این رو در صورت مشاهده اختلال در عملکرد موتور کرکره برقی در هنگام باز و بسته شدن، به سرعت نسبت به عیب یابی برد کرکره برقی و تعمیر رسیور کرکره برقی اقدام نمایید.  

برد کرکره برقی یک قطعه الکترونیکی نسبتاً پیچیده است، از این رو تعمیر برد کرکره برقی نیاز به دانش و اطلاعات کافی در خصوص بخش های مختلف مدار فرمان دارد. به همین دلیل توصیه میشود برای تعمیر برد کرکره برقی از یک کارشناس فنی و یا تکنسین نصب کرکره برقی کمک بگیرید. همچنین مجموعه دیبادر آماده ارائه خدمات تعمیر مدار فرمان کرکره برقی، تنظیم رسیور کرکره برقی و عیب یابی برد کرکره برقی به شما مشتریان عزیز می‌باشد. همچنین در صورتی که در هنگام باز و بسته کردن کرکره برقی متوجه بهم خوردن تنظیم کرکره برقی شده اید، میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09124473189 تماس بگیرید تا به طور رایگان شما را راهنمایی کنیم. 

عیب یابی موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی مهمترین قسمت آن است که وظیفه بالا و پایین بردن تیغه های کرکره برقی را بر عهده دارد. اگر موتور کرکره برقی دچار اختلال شود، میتوان گفت کل مجموعه کرکره برقی دچار خرابی شده و بنابراین در صورت مشاهده اختلال در موتور کرکره برقی، باید هرچه سریعتر نسبت به عیب یابی موتور کرکره برقی اقدام نمود. حتی در برخی موارد علت بالا و پایین نرفتن کرکره برقی هم میتواند به واسطه وجود اختلالی در موتور کرکره برقی باشد.

فرقی نمی‌کند که موتور کرکره برقی مورد نظر شما موتور ساید است یا موتور توبولار، در هر صورت وقتی دچار ایراد و خرابی شده، هرچه سریعتر باید از یک کارشناس برای تعمیر آن کمک گرفت. اما آنچه که لازم است به یاد داشته باشید این است که عیب یابی موتور ساید کرکره برقی و عیب یابی موتور توبولار کرکره برقی، هریک نیازمند کارشناس ماهر و تکنسین نصب کرکره برقی است. پس لطفاً از دست به آچار شدن و تعمیر خودسرانه کرکره برقی بپرهیزید و تعمیر موتور کرکره برقی را به کارشناس مربوطه واگذار نمایید.

عیب یابی ریموت کرکره برقی

یکی از رایج ترین مواردی که مشتریان از آن گله مند هستند، خرابی ریموت کرکره برقی است. واقعیت این است که وجود اختلال در ریموت، میتواند بالا و پایین رفتن کرکره برقی را با تاخیر مواجه سازد. پس با مشاهده اولین نشانه های خرابی ریموت، در صدد عیب یابی ریموت کرکره برقی باشید. اما سوال اینجاست که نشانه های خراب شدن ریموت کرکره برقی چیست؟ واقعیت این است که خرابی ریموت، یک شبه اتفاق نمی افتد، اما اگر بخواهیم لیستی از نشانه ها خرابی ریموت را در اختیار شما بگذاریم؛ باید به موارد زیر اشاره کنیم:

فشار دادن دکمه ریموت بیش از اندازه و به مدت طولانی

چشمک زدن چراغ ریموت، نشانه ضعیف شدن باتری است.

وجود تداخل در فرکانس های لوازم الکترونیکی با ریموت

وارد آمدن ضرب به ریموت و یا خیس شدن ریموت

در صورتی که هر یک از موارد بالا اتفاق بیفتد؛ با احتمال زیادی ریموت شما دچار اختلال میشود. اولین اقدامی که برای تعمیر و تنظیم ریموت کرکره برقی میتوانید انجام دهید، عیب یابی ریموت کرکره برقی و تشخیص اینکه مشکل به وجود آمده چه دلیلی دارد. برای این کار میتوانید روی خدمات تعمیر و تنظیم ریموت کرکره برقی توسط مجموعه دیبادر حساب کنید.

مزایای استفاده از خدمات تعمیر کرکره برقی در مجموعه دیبادر

به یاد داشته باشید که در صورت بالا نرفتن کرکره برقی، لازم است برای حل این مشکل به سرعت اقدام کنید. چراکه بالا نرفتن کرکره برقی، پایین نیامدن کرکره برقی و نیز باز شدن خود به خود کرکره برقی جزو مشکلاتی هستند که باید حتما در اولین فرصت ممکن برطرف شوند. وجود این مشکلات میتواند منجر به خسارت به قطعات کرکره و ایجاد ناامنی در ساختمان مورد نظر شود. مجموعه دیبادُر به پشتوانه سال ها حضور موفق در حوزه فروش، پشتیبانی، نصب و تعمیر انواع کرکره برقی توانسته است رضایت مشتریان بسیاری را جلب نماید. مشتریان ما دلیل انتخاب دیبادُر را موارد زیر دانشته اند:

  • ارائه مشاوره رایگان و پیشنهاد بهترین راهکار با توجه به نیاز مشتری
  • برخورداری از تیم تخصصی مجرب و متعهد در نصب و تعمیرات کرکره برقی، لوازم جانبی و یراق آلات
  • ضمانت اصل بودن تیغه ها و یراق آلات
  • سال ها تجربه موفق در زمینه تعمیر انواع تیغه، موتور ویراق آلات کرکره های برقی

شرکت دیبادُر با تجربه درخشان در زمینه فروش انواع کرکره تمام تلاش خود را در راستای کسب رضایت مشتری از خرید کرکره و خدمات نصب آن انجام می دهد. برای مشاوره و خرید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از اطلاعات  مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

منو
علاقه مندی
مقایسه
0 محصول سبد خرید