مقالات

راهبند اتوماتیک

فهرست مطالب

راهبند اتوماتیک

یکی از ارکان حفظ امنیت پارکینگ در ساختمان های پر تردد، راهبند اتوماتیک است که با نام های راهبند بازویی، راهبند ستونی، راهبند زنجیری و راهبند میله ای اتوماتیک نیز شناخته میشود. در واقع وجود راهبند اتوماتیک یا همان راهبند ریموتی به عنوان یک مانع، از عبور و مرورهای غیر مجاز جلوگیری میکند و رفت و آمدهای پارکینگ کنترل میشود. به این ترتیب امنیت در تردد خودروهای پارکینگ به طور چشم گیری افزایش می یابد. در این مقاله میخواهیم درباره مزایای نصب راهبند اتوماتیک با شما صحبت کنیم، اگر قصد خرید راهبند اتومتیک را دارید توصیه میکنیم ای مقاله را تا پایان بخوانید. همچنین برای دریافت اطلاعات میتوانید فرم زیر را پر کنید و یا با شماره تلفن 09124473189 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

راهبند اتوماتیک چیست؟

راهبند به تجهیزاتی گفته میشود که یک میله افقی به یک پایه عمودی متصل شده و در ارتفاع مشخصی از سطح زمین قرار میگیرد و در مکان های پر تردد مثل پارکینگ ادارات دولتی، کارخانجات، ورودی بخش اورژانس بیمارستان ها و یا پارکینگ بیمارستان، عوارضی جاده ها، پاساژها و مراکز خرید و مجتمع های بزرگ تجاری و مسکونی قرار میگیرد. اصلی ترین وظیفه راهبند برقی اتوماتیک که به آن راهبند اتوماتیک امنیتی هم گفته می‌شود، کنترل رفت و آمد ماشین ها در بخش ورودی پارکینگ برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه است و هدف دیگر آن کنترل ترافیک میباشد.

به طور کلی راهبند اتوماتیک پارکینگ ابزاری برای کنترل عبور و مرور خودروها از یک فضای خاص است به طوریکه تردد را منوط به اجازه نگهبان از طریق ریموت راهبند، درآورد. به این ترتیب امنیت یک پارکینگ به طور قابل توجهی امکان پذیر میگردد. نوع راهبند بر اساس میزان تردد و وسعت ورودی درب مورد نظر انتخاب میشود. از مدل‌های هیدرولیک و الکترو مکانیک، پر تردد و کم تردد، استفاده می شود یکی از این انواع راهبند استفاده می شود .در ادامه انواع راهبند اتوماتیک را برای شما شرح میدهیم با ما همراه باشید.

انواع راهبند اتوماتیک پارکینگ

راهبند اتوماتیک در واقع یک نوع اهرم کنترل کننده است که برای رفت و آمد خودروها به پارکنیگ اماکن مختلف استفاده میشود. در پارکینگ های عمومی، علاوه بر ورود و خروج خودروها، با استفاده از راهبند اتوماتیک، هزینه استفاده از پارکینگ محاسبه میشود. انواع راهبند های اتوماتیک برای کنترل ترافیک و ورود خروج کامیون ها و مشاین های سنگین میتواند یک راه حل مفید و کاربردی باشد. در ادامه کاربردی ترین انواع راهبندهای موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم:

راهبند اهرمی اتوماتیک

در این نوع راهبند، مسیر رفت و آمد به وسیله یک اهرم با ارتفاع یک متر و طول متناسب با دهنه یا همان عرض درب فضای مورد نظر مسدود میشود. معمولاً طول اهرم بین 2 تا 8 متر است. راهبند اهرمی رایج ترین مدل راهبند است که در مقایسه با سایر راهبند ها، قیمت مناسب تری دارد. نکته قابل توجه درباره نصب این نوع راهبند این است که پایه باید با دقت زیاد و کاملاً محکم نصب شود چراکه در صورت نصب غیر صحیح، این نوع راهبند در مقابل بادهای شدید، دچار آسیب و تنش پیچشی می‌شود.

راهبند اتوماتیک بازویی

راهبند بازویی اتوماتیک، با فناوری های روز دنیا ساخته شده و یکی از جدیدترین انواع راهبند پارکینگ به حساب می آید. به طوریکه با همه فناوری های مدارهای الکترونیکی سازگار است و به خودی خود یک کنترلگر محسوب میشود. از طرف دیگر راهبند بازویی اتوماتیک؛ امنیت بسیار بالایی دارد و به افراد مسئول این امکان را می‌دهد که بتوانند به بهترین نحو وضعیت را کنترل کرده و بهره‌وری بهتری را داشته باشند.

این نوع راهبند ها را می توان با یک ریموت از راه دور، باز و بسته نمود. راهبندهای اهرمی درقدیم به صورت دستی باز و بسته می شدند که امروزه انواع اتوماتیک آن قابل استفاده می باشد. انواع راهبند بازویی به طول 6 متر و 8 متر در بازار موجود است که متناسب با دهنه ورودی درب، تهیه می‌شود.

راهبند اتوماتیک مکانیکی

در راهبند اتوماتیک مکانیکی مکانیزم باز شدن به واسط چرخ دنده می‌باشد، به طوریکه چرخ دنده درب را باز و بسته می‌نماید.

راهبند اتوماتیک هیدرولیکی

راهبند هیدرولیکی به واسطه دستگاه های مختلف مانند دستگاه کارت خوان، ریموت، کنترل، دوربین و غیره باز می گردد.

تقسیم بندی راهبند اتومتیک بر اساس میزان تردد روزانه

به طور کلی پیشنهاد میشود راهبند بر اساس میزان تردد خودرو ها در ساختمان مورد نظر، تهیه و خریداری شوند. در ادامه برای شما توضیح میدهیم که هر راهبند تا چند تردد در روز را میتواند مدیریت کند.

  • راهبند اهرمی مکانیکی (نسبت به برند راهبند، از 100 بار تا 600 بار در طول روز متغیر می باشد.)
  • راهبند اهرمی هیدرولیکی (برای تردد بسیار بالا و تردد نامحدود)
  • راهبند ستونی (برای مکان های فوق امنیتی و فوق خاص)
  • راهبند پارکینگ بند (قفل پارک برای یک خودرو)
  • راهبند زنجیری (برای تردد بالا و مکانهای خاص)

کاربرد راهبند اتوماتیک 

اشاره کردیم که راهبند درب اتوماتیک پارکینگی در ابتدای ورودی ساختمان ها با کاربری های مختلف قرار میگیرد و وظیفه کنترل تردد خودروهای مختلف از یک پارکینگ را بر عهده دارد. به طور کلی میتوان گفت راهبند الکترونیکی اهرمی در ورودی پارکینگ ها، عوارضی، انبار کالا، ریل های راه آهن، مکان های بازرگانی و تجاری، راهبند عبور ماشین مجتمع های اداری و راهبند تردد خودرو اماکن اختصاصی، راهبند مجتمع های مسکونی و بیمارستان ها کاربرد دارد.

بسته به عرض ورودی پارکینگ یا محوطه می توان از نوع تک اهرم یا دو اهرمی استفاده نمود. در شرایطی که دو بازوی متحرک برای مجموعه به کار رود طبیعتا شما به دو موتور و گیربکس نیاز خواهید داشت. این دو بازو در دو طرف ورودی قرار می گیرند. به علاوه می توانید از راهبند ستونی برای شرایطی که نیاز به امنیت بالا دارند، استفاده کنید.

مزایای راه بند اتوماتیک

از مهمترین مزایای راهبند اتوماتیک خودرو می توان به توانایی کنترل عبور و مرور ماشین‌ها و مدیریت هم زمان چندین  راهبند اتوماتیک در بخش ورودی و خروجی پارکینگ و همینطور بی نیازی از اپراتور در زمان استفاده از سامانه ی پارکینگ هوشمند اشاره کرد. همچنین با نصب راهبند برقی میتوانید ورود و خروج کارکنان را زیر نظر داشته باشید و به ثبت برسانید. راهبندهای اتوماتیک دارای دوربین می باشند که این امکان را فراهم می سازند تا بتوانید با تطبیق پلاک خودروها در هنگام ورود و خروج را بهتر مدیریت نمائید  و از این طریق از سرقت و سوء استفاده افراد فرصت طلب و سارقین جلوگیری نمایید.

راهبندهایی با کنترل از راه دور، به منظور کنترل دسترسی به مکان‌های  محافظت شده، و کنترل ترافیک مورد استفاده قرار داده می‌شوند و همین‌طور برای بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر ایده آل می‌باشند. از این دستگاه برای ورودی به مناطق صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‎گیرد. راهبندها برای محافظت و مدیریت دسترسی به بخش هایی که مخصوص نگهداری از لوازم و کالاهایی قیمتی هستند، یک راه حل مناسب و ایده آل است.

قیمت راهبند اتوماتیک

قیمت راهبند اتوماتیک به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله این عوامل میتوان به برند راهبند، طول آن، جنس و وزن راهبند و نوع آن و نیز امکانات آن اشاره کرد. راهبندهای موجود در بازار انواع مختلف با قیمت های متنوعی دارند. برای اطلاع از قیمت راهبند اتوماتیک با کارشناسان مجموعه دیبادُر تماس با شماره تلفن 09301055452 بگیرید و ضمن اطلاع از قیمت، مشاوره رایگان دریافت کنید.

مزایای خرید راهبند اتوماتیک از دیبادر

برای اطمینان از خرید یک راهبند اتوماتیک با کیفیت، بهترین کار، خرید کرکره پلی کربنات از یک نمایندگی معتبر فروش آن می‌باشد. شما می‌توانید بدون صرف هزینه اضافی، تجربه خرید یک راهبند اتوماتیک از شرکت دیبادُر داشته باشید. همچنین با خرید از ما از خدمات جانبی و نصب راهبند ریموتی توسط شرکت به صورت کامل و صحیح بهرمند شوید.

به پشتوانه سال‌ها حضور موفق در حوزه فروش و پشتیبانی از انواع راهبند اتوماتیک توانسته‌ایم رضایت مشتریان بسیاری را جلب نماییم. مشتریان ما دلیل انتخاب دیبادُر را موارد زیر دانسته اند‌:

  • ارائه مشاوره رایگان و پیشنهاد بهترین تیغه با توجه به نیاز مشتری
  • برخورداری از تیم تخصصی مجرب و متعهد در نصب و تعمیرات راهبند اتوماتیک، لوازم جانبی و یراق آلات
  • ضمانت اصل بودن محصولات و یراق آلات
  • سال ها تجربه موفق در زمینه فروش انواع راهبند اتوماتیک ضد سرقت

شرکت دیبادُر با تجربه درخشان در زمینه فروش انواع کرکره تمام تلاش خود را در راستای کسب رضایت مشتری از خرید کرکره برقی و خدمات نصب آن انجام می‌دهد. برای مشاوره و خرید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از اطلاعات  مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید. در مجموعه دیبادر امکان فروش راهبند اتوماتیک به صورت عمده و تکی وجود دارد. همچنین برای تعمیر راهبند اتوماتیک به کارشناسان فنی این مجموعه مراجعه نمایید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

منو
علاقه مندی
مقایسه
0 محصول سبد خرید